Gazeta Wyborcza Kraków informuje o dość niecodziennej kampanii wizerunkowej władz Krakowa. „Mieszkańcom miasta należą się jakieś wyjaśnienia”, tłumaczy gazecie Barbara Janik szefowa Biura ds. Euro 2012 w krakowskim magistracie.
Okazuje się, że władze stolicy Małopolski wydały kilkadziesiąt tysięcy złotych na płatne ogłoszenia, w których atakują UEFA za „oszukanie” Krakowa z powodu nieprzyznania mu tytułu gospodarza Euro 2012, relacjonuje Bartosz Piłat. We wspomnianych komunikatach można przeczytać między innymi o pominiętych przez selekcjonerów zaletach miasta. Co ciekawe, z tymi samymi informacjami można było zapoznać się w tekstach redakcyjnych lokalnych dzienników tuż po ogłoszeniu decyzji UEFA.
Dlaczego więc w tej sytuacji magistrat wydał pieniądze ma wspomniane ogłoszenia – tego od władz miasta nie udało się dziennikarzom dowiedzieć. (ał)