Kreatywność i innowacyjność – to się liczy w PR
Kreatywność i innowacyjność – tym powinien wyróżniać się fachowiec w branży PR. Takie wnioski przedstawia badanie „Q3 Trends Barometer” przygotowane przez ICCO (International Communications Consultancy Organisation).
Kreatywność jest „bardzo ważna” lub „decydująca” w pracy na rzecz klientów dla 70 proc. badanych. 15 proc. ankietowanych uznało ją za „ważną” cechę w PR-owym biznesie. W branżowej rywalizacji najistotniejszy jest zmysł strategiczny – przekonanych jest o tym aż 93 proc. respondentów. Gdy walczymy o zdobycie klienta i poprowadzenie kampanii, najbardziej liczy się taktyka, najmniej sposób prezentacji pomysłu.
Kluczem do wzrostu kreatywności w szeregach pracowników agencji PR jest właściwy rozwój kultury korporacyjnej. 86 proc. jest zdania, że priorytetem powinno być stworzenie warunków otwartego i elastycznego środowiska pracy, które zachęca do tworzenia. 72 proc. twierdzi natomiast, że najefektywniejszym sposobem jest zatrudnianie takich specjalistów, którzy od początku wyróżniają się niebanalnym podejściem i pomysłowością.
Niezbędna w zarządzaniu zespołem i firmą jest również innowacyjność. Ma ona wpływ zarówno na ofertę produktową, jak i usługową. Obszary, w których się sprawdza, to m.in. zarządzanie projektem, mierzenie efektów kampanii.
ICCO przepytało członków zarządów firm PR z 16 krajów. (es)