poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościKreatywność – pięta achillesowa PR-owców

Kreatywność – pięta achillesowa PR-owców

Co powstrzymuje PR-owców od bycia kreatywnym? Brak czasu, pieniędzy i przepracowanie – wynika z najnowszego Holmes Report.

Największą barierą dla kreatywności w branży PR okazał się brak czasu – wskazało tak 65 proc. badanych. 48 proc. z nich za poważną przeszkodę uznało też niedostatecznie wysoki budżet, 37 proc. – przepracowanie zespołu, a 33 proc. –  brak jasno określonych celów. 1/4 ankietowanych taki stan rzeczy kładzie na karb braku porozumienia pomiędzy agencją a klientem. „Od branży PR oczekuje się zabójczych pomysłów, najlepiej w jak najkrótszym terminie, tymczasem, aby zrobić to porządnie, trzeba na to czasu” – zauważa Claire Bridges, założyciel NowGoCreate. Respondenci z kolei narzekają na naciski, by byli jak najbardziej produktywni, kosztem kreatywności właśnie. Problemem, jaki zgłaszały firmy, okazał się także brak kreatywnych w zespole osób pracujących nad jakąś koncepcją. Pułapką PR-u są, według wskazań badanych, czas i rachunki. Inaczej jest w przypadku agencji reklamowych. „Nie mamy takiej struktury i póki to się nie zmieni, kreatywność będzie naprawdę znikomą częścią naszej pracy” – mówi jeden z PR-owów.

Na pytanie, co najchętniej PR-owcy usprawniliby, aby kreatywność nareszcie stała się ich mocną stroną, większość zwróciła uwagę na „więcej czasu”, „więcej wiedzy i kreatywnych narzędzi” i „możliwość podejmowania ryzyka”. Dopiero w dalszej kolejności specjaliści od komunikacji wymieniali edukację klientów, większy budżet i lepsze zrozumienie klienta. Co ciekawe, PR-owcy chcieliby być nagradzani za bycie kreatywnym. Są też za zatrudnieniem w swoich strukturach dyrektora kreatywnego i treningami dla nich samych. Jak wykazał raport, dla połowy z nich codzienne obowiązki tylko w 50 proc. wymagają od nich kreatywności. „To modne mówić, że kreatywność jest ważna, ale o wiele trudniej jest tak działać” – wyjaśnia Karen Strauss, chief innovation officer w Ketchum. I dodaje: „Musimy znaleźć sposób, by wyplenić brak myślenia i rutynę, a w zamian poświęcać więcej czasu na kreatywną inspirację, która przyniesie nam prawdziwy przełom”.

Raport dostępny jest tutaj. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj