Danya Proud, dyrektor ds. relacji z mediami amerykańskiej sieci McDonald’s, w serwisie prdaily.com dzieli się radami dotyczącymi komunikacji w kryzysie.
Jak zaznacza Proud, w przypadku kryzysu nie należy niepotrzebnie podgrzewać atmosfery. „Wysyłanie emaili do całego twojego zespołu jest niepotrzebne. Wyznacz kluczowe działy i pracowników i skup się na komunikacji z nimi” – czytamy. W sytuacji kryzysowej nie należy także zwlekać z reakcją. W erze mediów społecznościowych należy odpowiadać ludziom szybko. A jeśli nie można znaleźć od ręki informacji potrzebnym odbiorcom – należy dać im znać, że pracujemy nad problemem.
Nie należy również zapominać o tym, że kryzys może być szansą na przedstawienie pewnych kwestii wprost. „Wykorzystuję każdą okazję do edukowania” – przyznaje Proud. W czasie kryzysu ważne jest również, aby zidentyfikować w sieci osoby intencjonalnie podgrzewające atmosferę. „Zrozum i zaakceptuj: nigdy nie zdarzy się, żeby wszyscy kochali twoją markę” – zaznacza Proud. (ks)


