piątek, 5 grudnia, 2025

Kto ma rację?

Rzeczpospolita donosi o wizerunkowych kłopotach brytyjskiej stacji telewizyjnej BBC. Jej władze zdecydowały się nie emitować reklamy społecznej, nawołującej do wsparcia ofiar izraelskiej ofensywy w Strefie Gazy. Wywołało to mieszane uczucia lokalnej opinii publicznej, czytamy.

Z tekstu wynika, że sprawa ma nie tylko wymiar wizerunkowy, ale także chodzi o kwestię etyki dziennikarskiej. Przedstawiciele BBC bronią się, argumentując, że świadomie nie wyemitowali spotu, bojąc się posądzenia o zaangażowanie po jednej stronie konfliktu. Decyzję tę popiera inna stacja Sky News, chwali ją również były szef PR-owskiej agencji Edelman David Davies.

Innego zdania są natomiast są dziennikarze stacji ITV oraz Channel4. Na ich antenie wspomniana reklama ukazała się. Do zmiany stanowiska BBC jest nakłaniana przez część Izby Gmin, której 50 deputowanych wystosowało petycję w tej sprawie, pisze Wojciech Lorenz.(ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł