Kto najlepiej komunikuje
Puls Biznesu zastanawia się, jaka spółka giełdowa jest najlepiej postrzegana przez ekspertów związanych z rynkiem kapitałowym. W dodatku specjalnym poświęconym temu zagadnieniu znajdują się także komentarze wielu specjalistów giełdowych, w tym PR-owców.
Z ostatniego badania z serii Giełdowa Spółka Roku, przeprowadzonego na zlecenie redakcji pisma przez firmę Penetrator, wynika, że najlepiej ocenianą przez ekspertów związanych z IR-em spółką było ING BSK. W pierwszej trójce znaleźli się także BZW BK oraz spółka TVN, czytamy.
Co ciekawe, Puls Biznesu poprosił o ocenę komunikacji spółek na giełdzie także internautów. Ci wystawili emitentom akcji bardzo niskie noty – ponad 70 proc z nich dała oceny od 1 do 3, gdzie 1 oznaczało najsłabszą wartość, podaje gazeta.
„Mamy nadzieję, że wynik sondy wypaczyło zniechęcenie i rozczarowanie giełdą w czasie bessy”, czytamy w komentarzu. O sile komunikacji na giełdzie przekonuje natomiast Wiesław Rozłucki były szef GPW. Zła komunikacja z rynkiem może skutkować między innymi zaniżoną wyceną spółki, argumentuje ekspert. Jednym z takich narzędzi komunikacyjnych mogą być wirtualne relacje inwestorskie, tłumaczą Eliza Misiecka z Genesis PR oraz Michał Rozłucki z Martis Consulting. (ał)