.

 

Kto wpływa na wizerunek Polski?

dodano: 
02.06.2009
komentarzy: 
0

„W sytuacji, gdy zarówno rodzime, jak i światowe media zamiast dyskutować na temat politycznego stanowiska Polski na szczycie w Brukseli zajmują się sporem władz o skład polskiej delegacji i rządowy samolot nie można mówić o spójnym, a już na pewno pozytywnym wizerunku Polski”– pisze na łamach magazynu Brief Katarzyna Cieślikowska. Autorka zauważa, że politycy mają duży wpływ na wizerunek kraju i często ich nieoczekiwane zachowania utrudniają budowanie spójnej strategii promocyjnej Polski.

Mirosława Huflejt-Łukasik, specjalista ds. komunikacji i autoprezentacji zauważa, że „polskie władze budują wizerunek Polski nieprzewidywalnej, co nie tylko wpływa na jej odbiór za granicą, ale także daje łatwe pole oponentom do manewrów podczas międzynarodowych negocjacji”. Zauważa także, że charakterystyczne dla obecnych władz jest używanie języka agresji, które nie są odbierane pozytywnie przez większość odbiorców. Gerald Abramczyk dodaje ponadto, że polscy politycy nie rozumieją, że tym, co wyróżnia kraj, są ludzie. Prowadzi to do przepychanek, kłótni i nieumiejętności opowiadania wspólnej historii. Odmiennego zdania jest Simon Anholt, goverment advisor, który stwierdza, że wizerunek kraju jest bardzo stabilny, zmienia się powoli i trudno na niego wpłynąć. Według niego zdecydowanie większy wpływ na wizerunek Polski niż politycy mają polscy pracownicy za granicą. (mk)

Źródło:

Brief, Jaka władza, taki wizerunek kraju, Katarzyna Cieślikowska, 25.05.2009, s.50
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin