Kto zajmie się promocją Polski?
W wydaniu warszawskim Pulsu Biznesu znajdujemy artykuł poświęcony promocji Polski. Powrócił pomysł włączenia Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w struktury Polskiej Organizacji Turystycznej. Andrzej Kaczmarek, wiceminister gospodarki, uważa, że dzięki połączeniu tych dwóch organizacji promocja gospodarcza i turystyczna będą bardziej powiązane. Jak pisze Puls Biznesu, pomysł Ministerstwa Gospodarki, które chce jak najszybciej rozwiązać PAIiZ, wynika z tego, że agencja ma kłopoty z Najwyższą Izbą Kontroli.
Zgodnie z projektem ustawy, nad którą prace trwają już od maja, promocją Polski, wspieraniem eksportu, przyciąganiem inwestycji zagranicznych i wdrażaniem środków unijnych miała zająć się PAHiI Na temat tego, czy połączenie PAIiZ z POT-em ma sens wypowiedziała się Małgorzata Krzysztoszek, dyrektor w PKPP Lewiatan. Jej zdaniem najważniejsze jest, aby nowa organizacja wspierała polską gospodarkę w znacznie szerszym zakresie, niż robi to PAIiZ. (jk)