Które marki robią szum w Rio

dodano: 
18.08.2016
komentarzy: 
0

Podczas Igrzysk Olimpijskich w Brazylii pojawiają się nie tylko doniesienia o brudnych pokojach czy informacje o sukcesach medalistów różnych dyscyplin (nie tylko tych sportowych), lecz także dziesiątki statystyk. Adweek.com od początku imprezy sportowej sprawdza, jak duże marki radzą sobie w social mediach.

W okresie 8-15 sierpnia zanotowano ponad 80 tys. napomknień o sponsorach Igrzysk w mediach społecznościowych. Adweek.com zauważa wzrost tej statystyki w porównaniu z poprzednim tygodniem imprezy sportowej.


Screen z http://www.adweek.com

Najczęściej wspominanymi markami były Samsung i Coca-Cola. Obok nich na podium znaleźli się kolejno Coca-Cola i Bridgestone. Częściej niż tydzień temu wspominano Toyotę i General Electric, z kolei rzadziej w social mediach pojawiały się Panasonic i DOW – czytamy na adweek.com.


Screen z http://www.adweek.com

Z kolei najpopularniejsze hashtagi należą do Coca-Coli (#thatsgold i #issoéouro). W zestawieniu znalazł się też hashtag Nissana #quemseatreve, kojarzony często z Usainem Boltem.


Screen z http://www.adweek.com

Adweek.com podaje też, które kraje są najaktywniejsze w mediach społecznościowych w kontekście Igrzysk Olimpijskich.


Screen z http://www.adweek.com

Co ciekawe, w zestawieniu statystyk z poprzedniego tygodnia Igrzysk adweek.com podawał m.in. też, że mężczyźni częściej (66,5 proc.) wspominają duże marki w social mediach. Nie zmierzono jednak, czy wzmianki były pozytywne, czy odwrotnie. (mp)

Źródło:

adweek.com, Which Brands Are Winning on Social Media in Rio?, Marty Swant, 16.08.2016 / tamże, Men Are Posting About Olympics Brands in Social Media Twice as Often as Women, Christopher Heine, 09.08.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin