Lazar: komunikacja w kryzysie
Ciągłe zagrożenie kryzysem, a przynajmniej wystąpieniem różnego rodzaju nieprzewidywalnych konfliktów, z których trzeba się będzie wytłumaczyć mediom, klientom, opinii publicznej czy urzędom, to integralna część każdej aktywności gospodarczej, społecznej czy politycznej. Sam kryzys zawsze wcześniej czy później nadejdzie, z reguły w piątek wieczorem albo podczas długiego weekendu, o czym każdy PR-owiec doskonale wie… Większość organizacji i podmiotów gospodarczych chowa jednak przed tym faktem głowę w piasek z nadzieją, że gdy o najgorszym scenariuszu myśleć nie będą to na pewno się on nie ziści. Znam przypadek pewnej fabryki mebli drewnianych, która była nieprzygotowana na wypadek pożaru... Tak zgadliście – pożar wybuchł.
Słyszymy jeszcze nazbyt często stwierdzenia: „Zajmiemy się kryzysem, gdy nastąpi. Na razie koncentrujemy się na sprzedaży, bo z tego żyjemy” lub tym podobne. Czy warto jednak czekać niefrasobliwie, aby przekonać się, czasem bardzo boleśnie, na własnej skórze, że opłaca się – po prostu opłaca się – być przygotowanym na przykre niespodzianki. Chociażby te spowodowane coraz częściej przez beztroską własnych pracowników wypisujących głupoty w mediach społecznościowych, przez zawodną infrastrukturę, czy problemy z jakością produktów i usług?
Gdy dojdzie do kryzysu lub poważnego problemu, jest już z reguły za późno. Standardem w dobrze działających firmach i instytucjach, tak jak ma to miejsce w krajach, w których PR zajmuje należne mu miejsce w strukturach organizacyjnych i decyzyjnych, jest konkretna strategia na wypadek wystąpienia kryzysu, która między innymi jasno określa, kto w takiej sytuacji reprezentuje firmę lub organizację, w jakim zakresie wypowiada się, jak należy reagować w przypadku konkretnych najgorszych scenariuszy, jaki jest przepływ informacji, itp., itd… I nie są to dokumenty typu „Strategia i polityka, dotycząca…”, które zbierają kurz na półce.
Ile polskich firm oraz instytucji rządowych jest przygotowanych na kryzys? Ile z nich planuje swoje działania pod kątem UNIKNIĘCIA ewentualnych kryzysów? Ile z nich przeprowadziło symulacje potencjalnych niebezpiecznych sytuacji? A ile agencji PR pro-aktywnie zaproponowało takie podejście swoim klientom?
Zbigniew Lazar
A czy Ty oby na pewno jesteś przygotowany na przykre niespodzianki?
Zapisz się na szkolenie i BĄDŹ PRZYGOTOWANY!
Komunikacja w kryzysie: co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja
28 lutego (piątek)
Warszawa
Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA
ZAPISZ SIĘ na szkolenie
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
- jak współpracować w kryzysie z mediami
- jakie są grupy nacisku
- czego unikać, a na czym się koncentrować
- jak radzić sobie z agresją przeciwników
- jak pracować z agencjami w sytuacjach kryzysowych
- jak obrócić kryzys w sukces
Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne