.

 

Lazar: komunikacja w kryzysie

dodano: 
19.02.2014
komentarzy: 
0

Kryzys to sytuacja, w której organizacja musi rozwiązać poważny problem przy jednoczesnej niekorzystnej koniunkcji wielu czynników: wydarzenia zmieniają się dynamicznie, wręcz gwałtownie; występują tarcia wewnętrzne, a jednocześnie silne naciski zewnętrzne, głównie ze strony mediów; dotychczasowe zakresy odpowiedzialności ulegają zatarciu, a główni aktorzy dramatu często chowają się na zapleczu sceny… Rzecznik firmy lub inna osoba odpowiedzialna za reprezentowanie jej na zewnątrz pozostaje zatem przed widownią sama.

Można wtedy przyjąć wiele sposobów postępowania. Można zaprzeczać i uspakajać, że nic się nie stało. Można przeganiać natręta z kamerą i mikrofonem, nie odbierać telefonów, kryć się za swoją sekretarką (szczególnie popularne wśród urzędników samorządowych i państwowych) i arogancko cytować dziennikarzowi wybrane fragmenty prawa prasowego oraz domagać się przesłania pytań na piśmie. Można za wszystko winić media, które powinny zająć się swoimi sprawami, a nie sztucznie rozdmuchiwać drobiazgi. Można też milczeć albo wypowiedzieć się na początku – a potem tajemniczo ogłaszać: „Więcej już nic nie powiemy”. Można przytoczyć przykłady konkurencji, która postępuje jeszcze gorzej niż my lub po prostu zrzucić odpowiedzialność na innych – albo na mróz lub upały, zależnie od pory roku. Można z kolei ograniczyć się do podania suchych liczb i wyników badań na dowód naszej racji, bo są to fakty obiektywne i niezaprzeczalne. A napiętej atmosfery nic nie rozładuje lepiej, niż chwytliwy (w naszym przekonaniu) bon-mocik albo żart, można więc okrasić swoją wypowiedź jednym czy drugim. Można. Tak samo, jak można wsadzić palce do kontaktu. Ale czy warto?

Zbigniew Lazar

Chcesz wiedzieć, co warto?

Chcesz wiedzieć, JAK współpracować w kryzysie z mediami? CZEGO UNIKAĆ, a NA CZYM SIĘ KONCENTROWAĆ? JAK radzić sobie z agresją przeciwników? JAK pracować z agencjami w sytuacjach kryzysowych?                              JAK obrócić kryzys w sukces?

Zapraszamy na szkolenie otwarte:

Komunikacja w kryzysie: co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja

28 lutego (piątek)

Warszawa

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Zapisz się!

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin