niedziela, 7 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościLechowska o działaniach CSR Bayera

Lechowska o działaniach CSR Bayera

Jak zostać europejskim liderem społecznej odpowiedzialności mówi PRoto Monika Lechowska – Communications Manager firmy Bayer, której program „Promocja zrównoważonego rozwoju” doceniło w tym roku jury konkursu Stevie International Business Award .

Redakcja: Co stanowi o wyjątkowości projektu  „Promocja zrównoważonego programu rozwoju Bayer 2007”, że został on wyróżniony w konkursie Stevie International Business Award jako jedna z najlepszych akcji CRS 2008 roku?

Monika Lechowska: To pytanie do Jury konkursu 🙂
Z naszego punktu widzenia o wyjątkowości projektu świadczą: długofalowość, konsekwencja, aktualna tematyka, współpraca ze światem nauki i kultury, poparcie instytucji rządowych, współpraca z organizacjami ekologicznymi, lokalizacje naszych wystaw i wernisaży i wreszcie zaangażowanie społeczeństwa, do którego kierowane są nasze działania (np. ponad 1 300 uczestników konkursu i ponad 6 600 nadesłanych fotografii).

Red.:Do kogo jest skierowana i jaki ma cel ta kampania ?

ML:Każdy element projektu jest dedykowany innej grupie docelowej. Konkurs fotograficzny jest kierowany do młodzieży w wieku 12-18 lat oraz dorosłych. Konkurs studencki do młodych ludzi do 24 roku życia. Debata ekologiczna do specjalistów, naukowców, studentów i mediów branżowych. Pokonkursowe wystawy fotograficzne na Barbakanie w Warszawie i Skwerze Kościuszki do szerokiej publiczności.
Szczególnie zależy nam na młodzieży, ponieważ to ta grupa wiekowa będzie miała konkretny wpływ na kształt rozwoju cywilizacyjnego w XXI wieku. Celem projektu „Promocji Zrównoważonego Rozwoju” jest budowanie świadomości i praktycznych postaw proekologicznych wśród wszystkich grup społecznych, a w szczególności wśród ludzi młodych. Bayer dociera ze swoim przesłaniem wieloma kanałami i różnymi technikami komunikacji, np. poprzez organizację konkursu „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju” – do środowisk akademickich, poprzez konkurs fotograficzny i wystawy – do szerokiej opinii publicznej, a poprzez Eko-Forum do liderów opinii: polityków, naukowców, dziennikarzy. Firma chce zwrócić uwagę na to, że wszyscy, poprzez nasze zachowania, mamy wpływ na kondycje środowiska naturalnego w jakim żyjemy. Wszyscy jesteśmy za nie odpowiedzialni. Chce również promować działania i projekty, które w praktyce przyczyniają się do ochrony środowiska naturalnego.

Red.:Jaką rolę w firmie Bayer pełnią działania CRS i jak definiują Państwo społeczną odpowiedzialność?

ML:Firma Bayera prowadzi trzysta projektów i kampanii odpowiedzialności społecznej na całym świecie rocznie. Do najważniejszych należą właśnie działania ekologiczne, za które firma była wielokrotnie nagradzana. Od 1997 r. Grupa Bayer należy do Rady Światowego Biznesu na Rzecz Ekorozwoju. Jest także jednym z członków – założycieli niemieckiego forum zrównoważonego rozwoju „econsense”. Od 2004 r. Bayer jest oficjalnym partnerem UNEP. W samej tylko Polsce prowadzimy nasz projekt „Promocja zrównoważonego rozwoju” od 1999 r.

Działania proekologiczne firmy Bayer w Polsce są czystą konsekwencją wartości biznesowych korporacji, która funkcjonuje na rynkach całego świata. Silni doświadczeniem krajów rozwiniętych aktywizuje i edukuje ekologicznie społeczeństwa lokalne. W efekcie chce być postrzegana jako firma odpowiedzialna społecznie, kompetentna i efektywnie działająca na rzecz wspólnego dobra jakim jest środowisko naturalne.
Rozmawiała Aleksandra Łuczak

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj