Legia najbardziej medialnym klubem Ekstraklasy

dodano: 
21.09.2011
komentarzy: 
0

Firma Ernst&Young po raz trzeci przyjrzała się polskim klubom grającym w piłkarskiej Ekstraklasie. W raporcie „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu” oceniono ich stabilność biznesową, sportową i biznesową efektywność zarządzania oraz – atrakcyjność medialną. Na pierwszym miejscu uplasowała się Legia Warszawa.

W ogólnym zestawieniu pierwsze miejsce zajęła Legia Warszawa, która wygrała siedem z dziesięciu kategorii i osiągnęła średnią 17,35 pkt. Za nią sklasyfikowano Lecha Poznań (1 miejsce w trzech kategoriach, 17 pkt.) oraz Wisłę Kraków ze średnią 15,85 pkt. Klub ten wygrał w jednym kryterium.

Te trzy kluby osiągnęły najlepsze oceny w kategoriach odnoszących się do liczby transmisji telewizyjnych oraz ich oglądalności. Pod względem obecności w prasie kolejność klubów jest podobna do tej z klasyfikacji ogólnej z tą różnicą, że trzecie miejsce zajęła Polonia, a Wisła czwarte. Legia i Lech Poznań otrzymały najwyższe oceny za liczbę odwiedzin oficjalnych stron klubowych. W tej kategorii kolejne miejsca zajęły Wisła Kraków oraz Jagiellonia Białystok.  Co ciekawe, słabo oceniono Google Index Legii, która w tej kategorii zdobyła jedynie 12 pkt. Pierwsze miejsce zajął Lech Poznań, wyprzedzając Wisłę i Ruch Chorzów.

Autorzy raportu wskazali na kilka pozytywnych faktów dotyczących medialności klubów Ekstraklasy. Poza skokowym wzrostem frekwencji na stadionach (dzięki wybudowaniu nowych i większych obiektów) w sezonie 2010/11 wzrosła oglądalność rozgrywek Ekstraklasy. Stało się tak dzięki pozyskaniu nowych partnerów medialnych. Obecnie poza Canal+ są nimi Polsat i Eurosport.

Wzrost popularności naszych rodzimych rozgrywek dotyczy także internetu. Jak czytamy, „lawinowo wzrosła popularność oficjalnych serwisów internetowych klubów, jak również serwisu Ekstraklasa.tv”. Wzrosła także liczba wydawanych kart kibica, gdzie zdecydowanym liderem okazała się Legia Warszawa.

Przy ocenie medialności poszczególnych klubów wzięto pod uwagę kryteria takie jak liczba transmisji telewizyjnych w Canal+ i telewizji otwartej, ich oglądalność, współczynnik Google Index, liczba wydanych kart kibica i wejść na oficjalne strony internetowe, średnia frekwencja na stadionie oraz wyjazdowa, obecność w prasie oraz wartość klubowej koszulki. Klubom przyznawano od 1 do 18 punktów (za pierwsze miejsce w kategorii). Końcowy ranking sporządzono według średniej liczby punktów wyliczonej ze wszystkich kryteriów. (ks)

Cały raport

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin