LEGO odcina się od mowy nienawiści brytyjskiego dziennika

dodano: 
14.11.2016
komentarzy: 
0

Brytyjski dziennik Daily Mail opublikował niedawno tekst, który opatrzono nagłówkiem atakującym trzech sędziów Wysokiego Trybunału (High Court) jako „wrogów narodu”.

Orzekli oni, że do rozpoczęcia formalnego procesu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej potrzebna jest zgoda obu izb parlamentu. Część brytyjskich gazet (w tym, między innymi, Daily Mail) skrytykowała sędziów i tym samym sugerowała, że nadużyli oni swojej władzy i sprzeciwili się wyrażonej w referendum woli Brytyjczyków – pisze theguardian.com.


Screen: twitter.com

Krytyczne nagłówki skomentował też Bob Jones, ojciec sześciolatka i fan klocków LEGO. Duńska firma od kilku lat prowadzi wraz z Daily Mail promocję, w ramach której rozdawała niewielkie darmowe paczki klocków. Jones w oświadczeniu zamieszczonym na fanpage’u LEGO stwierdził, że firma powinna odciąć się od współpracy z gazetą, która forsuje radykalny światopogląd i zrzuca winę za wszystkie nieszczęścia na imigrantów oraz, ostatnio, nawet sędziów. Duńska firma kojarzy się Jonesowi raczej z przełamywaniem barier oraz rozwijaniem dziecięcej wyobraźni i kreatywności, a nie z gazetą, która wypisuje kłamstwa o ludziach. „Nawet mój sześcioletni syn rozumie, że to, co oni wypisują, jest niewłaściwe” – napisał Jones.


Screen: facebook.com

Post Jonesa udostępnił profil kampanii Stop Funding Hate, której celem jest zniechęcenie reklamodawców do współpracy z gazetami, które wykorzystują mowę nienawiści – między innymi z The Sun, Daily Express i ze wspomnianym Daily Mailem. Dzięki udostępnieniu wiadomość Jonesa otrzymała ponad 24 tys. reakcji.

Na sprawę zareagowało LEGO, które odpowiedziało zarówno pod postem Jonesa, jak i przedstawicielom kampanii Stop Funding Hate, że zakończyło współpracę z Daily Mailem i nie ma w planach przeprowadzać żadnych akcji promocyjnych z tą gazetą w przyszłości.


Screen: facebook.com


Screen: twitter.com

 

Przedstawiciel duńskiej firmy zapytany przez brytyjskiego Observera potwierdził, że LEGO zerwało współpracę z Daily Mailem po otrzymaniu wiadomości od Jonesa – czytamy na theguardian.com. Financial Times na swojej stronie z kolei pisze, że wydawcy Daily Maila obawiają się, że inni reklamodawcy mogą zrobić to samo, co LEGO.

(mp)

Źródło:

theguardian.com, British newspapers react to judges' Brexit ruling: 'Enemies of the people', 4.11.2016 / tamże, Campaigners claim victory after Lego stops Daily Mail promotions, 12.11.2016 / ft.com, Lego split with Daily Mail puts pressure on other groups, 13.11.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin