Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
LG Polska przeprasza za reklamę, która oburzyła cały świat. „obrzydliwe”, „seksistowskie” i „dla zboczeńców” – tak internauci określają reklamę, jaką w maju 2020 roku wypuściło lg polska. po fali krytyki firma usunęła kontrowersyjny film i wydała oświadczenie z przeprosinami. szeroko komentowane wideo pojawiło się na tiktoku lg polska. w reklamie promującej smartfon marki z dwoma ekranami wystąpił youtuber sylwester wardęga – znany z pranków, takich jak pies-pająk. na filmie wardęga przebrany jest za starszego mężczyznę, który na schodach nagrywa od dołu kobietę ubraną w krótką spódnicę. gdy kobieta orientuje się, że jest nagrywana i żąda pokazania telefonu, mężczyzna udaje, że robił sobie selfie drugim ekranem. czytaj także: wywiad z… sylwestrem wardęgą, twórcą filmiku „mutant giant spider”. wideo zostało szybko skrytykowane przez internautów – początkowo tych z polski, a następnie z innych krajów. jako jedna z pierwszych sprawę skomentowała na twitterze redakcja vogule poland (która sama opisuje się jako „satyryczne medium poświęcone show-biznesowi i szeroko rozumianej rozrywce”). „mmm, @lgpolska robi reklamę dla zboczeńców nagrywających obce kobiety na ulicy” – pisze vogule poland w twitterowym poście. źródło: twitter.com/vogulepoland. w komentarzach użytkownicy zgodzili się z krytycznym opisem autorów posta i zwrócili uwagę na rolę sylwestra wardęgi. „polska kraj podstarzałych zboczeńców robiących zdjęcia z partyzanta. brawo”, „miało być śmiesznie, wyszło bardzo niezręcznie. ale to nauczka dla działów marketingu, by uważać na współprace z influencerami”, „obrzydliwa reklama”, „czego my oczekujemy od wardęgi…”, „za tym »super śmiesznym« dziadkiem stoi wardęga, więc poziom żenady w tej reklamie mnie w ogóle nie dziwi, a wręcz martwi” – piszą internauci w odpowiedzi na wpis vogule poland. pod twitterowym postem vogule poland głos zabrało samo lg polska. „lg polska oświadcza, iż treść niedawno opublikowanego video na kanale tiktok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną lg electronics. film nie był wcześniej akceptowany przez zespół marketingu lg polska i dlatego został usunięty z kanału marki” – czytamy w oświadczeniu. marka dodała także, że firma jest „odpowiedzialna społecznie” i jej intencją nie było emitowanie treści niezgodnych z normami społecznymi ani urażenie kogokolwiek. „jeśli zaś tak się stało, z góry przepraszamy” – zakończyło wpis lg polska. źródło: twitter.com/vogulepoland. zdaniem niektórych internautów oświadczenie lg polska jest niewystarczające. „takich przeprosin nie przyjmę, bo przepraszać trzeba umieć”, „piękne non-apology. uczyliście się od chajzera?”, „samo się wrzuciło, mhm”, „to nie są przeprosiny, a nieudolne tłumaczenie. rozumiem, że na wasze kanały social media trafiają treści, które nie są przez nikogo weryfikowane? nie świadczy to o was zbyt dobrze” – czytamy w odpowiedzi na przeprosiny marki. źródło: twitter.com/vogulepoland. niedługo później reklama zaczęła być komentowana również przez użytkowników z całego świata oraz zagraniczne media takie jak business korea, news bytes, android community czy android authoirty. źródło: twitter.com/androidauth. źródło: twitter.com/ryknow94. źródło: twitter.com/koryodynasty. źródło: androidcommunity.com. źródło: newsbytesapp.com. źródło: businesskorea.co.kr. w odpowiedzi na niektóre z twitterowych wpisów lg polska zamieszczało link do oświadczenia w języku angielskim opublikowanego na tiktoku. marka przeprosiła oraz zapowiedziała, że tego typu materiały nie pojawią się w przyszłości. źródło: tiktok.com/@lgpoland. sprawy nie skomentował sylwester wardęga. (ak). zdjęcie główne: twitter.com/rubenchicarro.
„Obrzydliwe”, „seksistowskie” i „dla zboczeńców” – tak internauci określają reklamę, jaką w maju 2020 roku wypuściło LG Polska. Po fali krytyki firma usunęła kontrowersyjny film i wydała oświadczenie z przeprosinami.
Szeroko komentowane wideo pojawiło się na TikToku LG Polska. W reklamie promującej smartfon marki z dwoma ekranami wystąpił youtuber Sylwester Wardęga – znany z pranków, takich jak pies-pająk. Na filmie Wardęga przebrany jest za starszego mężczyznę, który na schodach nagrywa od dołu kobietę ubraną w krótką spódnicę. Gdy kobieta orientuje się, że jest nagrywana i żąda pokazania telefonu, mężczyzna udaje, że robił sobie selfie drugim ekranem.
Czytaj także: Wywiad z… Sylwestrem Wardęgą, twórcą filmiku „Mutant giant spider”
Wideo zostało szybko skrytykowane przez internautów – początkowo tych z Polski, a następnie z innych krajów. Jako jedna z pierwszych sprawę skomentowała na Twitterze redakcja Vogule Poland (która sama opisuje się jako „satyryczne medium poświęcone show-biznesowi i szeroko rozumianej rozrywce”). „Mmm, @LGPolska robi reklamę dla zboczeńców nagrywających obce kobiety na ulicy” – pisze Vogule Poland w twitterowym poście.

Źródło: twitter.com/VogulePoland
W komentarzach użytkownicy zgodzili się z krytycznym opisem autorów posta i zwrócili uwagę na rolę Sylwestra Wardęgi. „Polska kraj podstarzałych zboczeńców robiących zdjęcia z partyzanta. Brawo”, „miało być śmiesznie, wyszło bardzo niezręcznie. Ale to nauczka dla działów marketingu, by uważać na współprace z influencerami”, „obrzydliwa reklama”, „czego my oczekujemy od Wardęgi…”, „za tym »super śmiesznym« dziadkiem stoi Wardęga, więc poziom żenady w tej reklamie mnie w ogóle nie dziwi, a wręcz martwi” – piszą internauci w odpowiedzi na wpis Vogule Poland.
Pod twitterowym postem Vogule Poland głos zabrało samo LG Polska. „LG Polska oświadcza, iż treść niedawno opublikowanego video na kanale TikTok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics. Film nie był wcześniej akceptowany przez zespół marketingu LG Polska i dlatego został usunięty z kanału marki” – czytamy w oświadczeniu. Marka dodała także, że firma jest „odpowiedzialna społecznie” i jej intencją nie było emitowanie treści niezgodnych z normami społecznymi ani urażenie kogokolwiek. „Jeśli zaś tak się stało, z góry przepraszamy” – zakończyło wpis LG Polska.


Źródło: twitter.com/VogulePoland
Zdaniem niektórych internautów oświadczenie LG Polska jest niewystarczające. „Takich przeprosin nie przyjmę, bo przepraszać trzeba umieć”, „piękne non-apology. Uczyliście się od Chajzera?”, „samo się wrzuciło, mhm”, „to nie są przeprosiny, a nieudolne tłumaczenie. Rozumiem, że na wasze kanały social media trafiają treści , które nie są przez nikogo weryfikowane? Nie świadczy to o was zbyt dobrze” – czytamy w odpowiedzi na przeprosiny marki.





Źródło: twitter.com/VogulePoland
Niedługo później reklama zaczęła być komentowana również przez użytkowników z całego świata oraz zagraniczne media takie jak Business Korea, News Bytes, Android Community czy Android Authoirty.

Źródło: twitter.com/AndroidAuth

Źródło: twitter.com/ryknow94

Źródło: twitter.com/koryodynasty

Źródło: androidcommunity.com

Źródło: newsbytesapp.com

Źródło: businesskorea.co.kr
W odpowiedzi na niektóre z twitterowych wpisów LG Polska zamieszczało link do oświadczenia w języku angielskim opublikowanego na TikToku. Marka przeprosiła oraz zapowiedziała, że tego typu materiały nie pojawią się w przyszłości.

Źródło: tiktok.com/@lgpoland
Sprawy nie skomentował Sylwester Wardęga. (ak)
Zdjęcie główne: twitter.com/rubenchicarro