Według Wojciecha Romańskiego z Rzeczpospolitej, Polacy nie traktują poważnie idei społecznie odpowiedzialnego biznesu, wybierając firmy tanie, a nie działające etycznie.
Jak zaznacza Romański, za ten stan rzeczy odpowiedzialne są same firmy, dla których CSR stanowi element działań promocyjno-marketingowych. Działania związane z podnoszeniem standardów i inicjowaniem działań prospołecznych wymagają bowiem dużych nakładów, które nie przekładają się na natychmiastowy wzrost sprzedaży.
Jak czytamy w komentarzu Romańskiego, społeczna odpowiedzialność biznesu ma jednak w Polsce przyszłość, ponieważ wraz z bogaceniem się społeczeństwa i ujednolicaniem oferty konkurencyjnych firm klienci zaczną zwracać uwagę na szczegóły. A takim właśnie szczegółem, decydującym o wyborze jednego produktu a nie innego, mogą być społecznie odpowiedzialne działania producenta. „W bogatszych społeczeństwach pewnie łatwiej o idealizm” – konkluduje Wojciech Romański. (ks)


