Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Lidl skrytykowany przez znane nazwiska za warunki hodowli kurczaków. michał piróg, barbara kurdej-szatan, łukasz nowicki, anna wyszkoni, małgorzata ostrowska, piotr głowacki, kinga kujawska, kamila szczawińska, józef pawłowski, agnieszka stachurska, karolina pilarczyk oraz konrad niedźwiecki „niedzia” wystąpili w najnowszym spocie stowarzyszenia otwarte klatki. gwiazdy nawołują do podpisania przez sieć lidl porozumienia european chicken commitment (ecc) i zmiany praktyk powodujących cierpienie kurczaków hodowanych na mięso. otwarte klatki przypominają, że kampania jest międzynarodowa i rozpoczęła się jesienią 2022 roku. w polsce miały miejsce protesty pod sklepami lidla, a w warszawie został zamieszczony wielkoformatowy billboard. jak czytamy w komunikacie, 20 organizacji prozwierzęcych w 11 krajach europy zaangażowało się w działania na rzecz kurczaków i skłoniło lidla do negocjacji z koalicją open wing alliance, do której należą m.in. otwarte klatki. „negocjacje z lidlem trwały kilka miesięcy, jednak ostatecznie nie udało się dojść do porozumienia, dlatego wznowiliśmy kampanię. jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które wzięły udział w spocie i zabrały głos w imieniu milionów kurczaków, które cierpią z powodu skutków zbyt gwałtownego wzrostu, żyjąc w ogromnym ścisku i bez dostępu do naturalnego światła. mamy nadzieję, że lidl nie zignoruje tego przejmującego wezwania” – mówi monika kowalska, menadżerka ds. kampanii biznesowych w stowarzyszeniu otwarte klatki. z kolei po wycieku nagrań z ferm dostawców lidla, polskie przedstawicielstwo sieci oświadczyło, że „stanowczo potępia pokazywane nadużycia i wyraźnie sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt”. następnie dodał: „[…] uważnie śledzimy dyskusję na temat european chicken commitment i wspieramy cel inicjatywy, jakim jest poprawa dobrostanu zwierząt w hodowli drobiu”. pomimo tego, sieć nadal nie podpisała deklaracji ecc. stwowarzyszenie otwarte klatki zwraca również uwagę, że kwestia dobrostanu kurczaków jest istotna dla polaków. badanie przeprowadzone przez biostat w sierpniu 2023 roku wykazało, że 71,7 proc. ankietowanych uważa, że warunki hodowli kurczaków powinny ulec zmianie. podobny odsetek (71,4 proc.) badanych popiera rezygnację z z szybko rosnących ras kurczaków oraz jest zdania, że tempo wzrostu powinno być bardziej zrównoważone. znane osoby w spocie zachęcają do podpisania petycji do lidla o polepszenie warunków życiowych kurczaków. można podpisać ją na stronie aktualizacja, 26.09.2023:. poniżej publikujemy oświadczenie otrzymane w tej sprawie od biura prasowego lidl polska:. zapewniamy, iż oferujemy najszerszy asortyment produktów z podwyższonym dobrostanem spośród wszystkich sieci handlowych naszego formatu w polsce. efektem naszej dotychczasowej pracy jest to, że w obecnej ofercie świeżego mięsa z kurczaka posiadamy 45 proc. produktów, które powstały z uwzględnieniem poprawy warunków hodowli. dobrym przykładem jest kurczak z zielonych ferm. jego hodowla charakteryzuje się m.in. dostępem do światła dziennego, zwierzęta karmione są 100% roślinną paszą oraz mają dostęp do antystresowych zabawek, czy ściółki umożliwiającej grzebanie, dzięki której kurczaki mogą spełniać swoje naturalne potrzeby. zapewniamy, iż stale pracujemy w trosce o rozwój dobrostanu zwierząt w polsce. warto również podkreślić, iż lidl na poziomie międzynarodowym jest w dialogu w organizacją ecc. (af).
Michał Piróg, Barbara Kurdej-Szatan, Łukasz Nowicki, Anna Wyszkoni, Małgorzata Ostrowska, Piotr Głowacki, Kinga Kujawska, Kamila Szczawińska, Józef Pawłowski, Agnieszka Stachurska, Karolina Pilarczyk oraz Konrad Niedźwiecki „Niedzia” wystąpili w najnowszym spocie Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Gwiazdy nawołują do podpisania przez sieć Lidl porozumienia European Chicken Commitment (ECC) i zmiany praktyk powodujących cierpienie kurczaków hodowanych na mięso.
Otwarte Klatki przypominają, że kampania jest międzynarodowa i rozpoczęła się jesienią 2022 roku. W Polsce miały miejsce protesty pod sklepami Lidla, a w Warszawie został zamieszczony wielkoformatowy billboard.
Jak czytamy w komunikacie, 20 organizacji prozwierzęcych w 11 krajach Europy zaangażowało się w działania na rzecz kurczaków i skłoniło Lidla do negocjacji z koalicją Open Wing Alliance, do której należą m.in. Otwarte Klatki.
„Negocjacje z Lidlem trwały kilka miesięcy, jednak ostatecznie nie udało się dojść do porozumienia, dlatego wznowiliśmy kampanię. Jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które wzięły udział w spocie i zabrały głos w imieniu milionów kurczaków, które cierpią z powodu skutków zbyt gwałtownego wzrostu, żyjąc w ogromnym ścisku i bez dostępu do naturalnego światła. Mamy nadzieję, że Lidl nie zignoruje tego przejmującego wezwania” – mówi Monika Kowalska, menadżerka ds. kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
Z kolei po wycieku nagrań z ferm dostawców Lidla, polskie przedstawicielstwo sieci oświadczyło, że „stanowczo potępia pokazywane nadużycia i wyraźnie sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt”. Następnie dodał: „[…] uważnie śledzimy dyskusję na temat European Chicken Commitment i wspieramy cel inicjatywy, jakim jest poprawa dobrostanu zwierząt w hodowli drobiu”. Pomimo tego, sieć nadal nie podpisała deklaracji ECC.
Stwowarzyszenie Otwarte Klatki zwraca również uwagę, że kwestia dobrostanu kurczaków jest istotna dla Polaków. Badanie przeprowadzone przez Biostat w sierpniu 2023 roku wykazało, że 71,7 proc. ankietowanych uważa, że warunki hodowli kurczaków powinny ulec zmianie. Podobny odsetek (71,4 proc.) badanych popiera rezygnację z z szybko rosnących ras kurczaków oraz jest zdania, że tempo wzrostu powinno być bardziej zrównoważone.
Znane osoby w spocie zachęcają do podpisania petycji do Lidla o polepszenie warunków życiowych kurczaków. Można podpisać ją na stronie www.nadzieja-kurczakow.pl.
Aktualizacja, 26.09.2023:
Poniżej publikujemy oświadczenie otrzymane w tej sprawie od biura prasowego Lidl Polska:
Zapewniamy, iż oferujemy najszerszy asortyment produktów z podwyższonym dobrostanem spośród wszystkich sieci handlowych naszego formatu w Polsce. Efektem naszej dotychczasowej pracy jest to, że w obecnej ofercie świeżego mięsa z kurczaka posiadamy 45 proc. produktów, które powstały z uwzględnieniem poprawy warunków hodowli.
Dobrym przykładem jest Kurczak z Zielonych Ferm. Jego hodowla charakteryzuje się m.in. dostępem do światła dziennego, zwierzęta karmione są 100% roślinną paszą oraz mają dostęp do antystresowych zabawek, czy ściółki umożliwiającej grzebanie, dzięki której kurczaki mogą spełniać swoje naturalne potrzeby.
Zapewniamy, iż stale pracujemy w trosce o rozwój dobrostanu zwierząt w Polsce.
Warto również podkreślić, iż Lidl na poziomie międzynarodowym jest w dialogu w organizacją ECC.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Lidl skrytykowany przez znane nazwiska za warunki hodowli kurczaków. michał piróg, barbara kurdej-szatan, łukasz nowicki, anna wyszkoni, małgorzata ostrowska, piotr głowacki, kinga kujawska, kamila szczawińska, józef pawłowski, agnieszka stachurska, karolina pilarczyk oraz konrad niedźwiecki „niedzia” wystąpili w najnowszym spocie stowarzyszenia otwarte klatki. gwiazdy nawołują do podpisania przez sieć lidl porozumienia european chicken commitment (ecc) i zmiany praktyk powodujących cierpienie kurczaków hodowanych na mięso. otwarte klatki przypominają, że kampania jest międzynarodowa i rozpoczęła się jesienią 2022 roku. w polsce miały miejsce protesty pod sklepami lidla, a w warszawie został zamieszczony wielkoformatowy billboard. jak czytamy w komunikacie, 20 organizacji prozwierzęcych w 11 krajach europy zaangażowało się w działania na rzecz kurczaków i skłoniło lidla do negocjacji z koalicją open wing alliance, do której należą m.in. otwarte klatki. „negocjacje z lidlem trwały kilka miesięcy, jednak ostatecznie nie udało się dojść do porozumienia, dlatego wznowiliśmy kampanię. jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które wzięły udział w spocie i zabrały głos w imieniu milionów kurczaków, które cierpią z powodu skutków zbyt gwałtownego wzrostu, żyjąc w ogromnym ścisku i bez dostępu do naturalnego światła. mamy nadzieję, że lidl nie zignoruje tego przejmującego wezwania” – mówi monika kowalska, menadżerka ds. kampanii biznesowych w stowarzyszeniu otwarte klatki. z kolei po wycieku nagrań z ferm dostawców lidla, polskie przedstawicielstwo sieci oświadczyło, że „stanowczo potępia pokazywane nadużycia i wyraźnie sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt”. następnie dodał: „[…] uważnie śledzimy dyskusję na temat european chicken commitment i wspieramy cel inicjatywy, jakim jest poprawa dobrostanu zwierząt w hodowli drobiu”. pomimo tego, sieć nadal nie podpisała deklaracji ecc. stwowarzyszenie otwarte klatki zwraca również uwagę, że kwestia dobrostanu kurczaków jest istotna dla polaków. badanie przeprowadzone przez biostat w sierpniu 2023 roku wykazało, że 71,7 proc. ankietowanych uważa, że warunki hodowli kurczaków powinny ulec zmianie. podobny odsetek (71,4 proc.) badanych popiera rezygnację z z szybko rosnących ras kurczaków oraz jest zdania, że tempo wzrostu powinno być bardziej zrównoważone. znane osoby w spocie zachęcają do podpisania petycji do lidla o polepszenie warunków życiowych kurczaków. można podpisać ją na stronie aktualizacja, 26.09.2023:. poniżej publikujemy oświadczenie otrzymane w tej sprawie od biura prasowego lidl polska:. zapewniamy, iż oferujemy najszerszy asortyment produktów z podwyższonym dobrostanem spośród wszystkich sieci handlowych naszego formatu w polsce. efektem naszej dotychczasowej pracy jest to, że w obecnej ofercie świeżego mięsa z kurczaka posiadamy 45 proc. produktów, które powstały z uwzględnieniem poprawy warunków hodowli. dobrym przykładem jest kurczak z zielonych ferm. jego hodowla charakteryzuje się m.in. dostępem do światła dziennego, zwierzęta karmione są 100% roślinną paszą oraz mają dostęp do antystresowych zabawek, czy ściółki umożliwiającej grzebanie, dzięki której kurczaki mogą spełniać swoje naturalne potrzeby. zapewniamy, iż stale pracujemy w trosce o rozwój dobrostanu zwierząt w polsce. warto również podkreślić, iż lidl na poziomie międzynarodowym jest w dialogu w organizacją ecc. (af).