.

 

Linia lotnicza sprawdziła, czy pasażerowie są chętni płacić za ekologiczne loty

dodano: 
25.03.2024
komentarzy: 
0

Linia lotnicza Lufthansa zbadała, jak pasażerowie zapatrywali się na ekologiczne taryfy, które zostały wprowadzone w 2023 roku. Jak się okazuje, tylko 3 proc. podróżnych zdecydowało się na opłatę za zrównoważone paliwo. Większy popyt na tę usługę był zauważalny wśród klientów biznesowych – podaje rp.pl. 

Jak poinformowała grupa, z ekologicznych taryf skorzystało ponad milion pasażerów, czyli zaledwie 3 proc. ogółu. Natomiast w klasie biznesowej bilety Green Fares zakupiło 11 proc. podróżnych. Jednak Lufthansa stwierdziła, że we wszystkich klasach ekologiczne loty staną się popularniejsze – czytamy dalej. 

Jak przekazuje źródło, zielone bilety zredukowały do tej pory ponad 77 tys. ton CO2, co odpowiada emisji powstałej w czasie ponad 12 tys. lotów airbusem A320neo z Hamburga do Monachium.

Oprócz Lufthansy tego typu bilety oferują również: Austrian Airlines, Brussel Airlines, Swiss, Edelweiss, Discover Airlines i Air Dolomiti, które mają w ciągu roku 730 tys. lotów po Europie, a także lecą do Maroka, Algierii i Tunezji. Od listopada 2023 roku Lufthansa testuje zielone bilety także na lotach długodystansowych – informuje źródło.

Jak czytamy dalej, zielona taryfa, która jest dostępna w Europie i Ameryce Północnej, ma być bardziej zrównoważoną formą podróżowania ze względu na pełną kompensację dwutlenku węgla w przeliczeniu na pasażera. Stosowane paliwo SAF redukuje emisję o 20 proc. Pozostałe 80 proc. jest rekompensowane dzięki udziałowi w inicjatywach dotyczących ochrony klimatu. Powstało 15 projektów, w tym dwa oparte na technologii: Sustainable Concrete firmy Carbon Cure (wychwytywanie dwutlenku węgla i długoterminowe składowanie w betonie) oraz Biochar (usuwanie CO2 za pomocą biowęgla).

Co więcej, podróżni mogą wybrać dopasowane oferty z wyższym udziałem SAF w trakcie dokonywania rezerwacji lub rekompensować emisję dwutlenku węgla, do której przyczynił się lot. Na takie rozwiązania decyduje się coraz więcej firm. Ponad 1500 z nich na całym świecie zainwestowało w SAF wraz z grupą w 2023 roku – przekazuje źródło. (af) 

Źródło:

rp.pl, Czy pasażerowie chętnie zapłacą za ekologiczne latanie? Testowała to Lufthansa, 22.03.2024
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin