LinkedIn publikuje rady, jak korzystać z transmisji live

dodano: 
22.08.2019
komentarzy: 
0

LinkedIn opublikował porady, jak firmy i organizacje mogą najlepiej wykorzystać nowe narzędzie, jakim jest LinkedIn Live. Opcja ta jest obecnie wprowadzana pilotażowo dla niewielkiej grupy odbiorców, dlatego nie wszyscy mogą mieć do niej dostęp – czytamy na blogu platformy.

LinkedIn Live, jak tłumaczy serwis, umożliwi prowadzenie transmisji wideo na żywo. W związku z tym platforma na swoim blogu opisała kilka przykładów wykorzystania tego sposobu komunikacji, by wskazać firmom oraz organizacjom, jak mogą dopasować nową opcję do swojej strategii – pisze portal.

Transmituj wydarzenia

Jednym z pomysłów wykorzystania LinkedIn Live jest udostępnianie transmisji z wydarzeń, dzięki czemu szersze grono osób będzie mogło w nich uczestniczyć, bez względu na to, w jakim miejscu się znajduje. Dla przykładu: Microsoft transmitował na żywo wystąpienie CEO Satya Nadelli z konferencji Inspire. Komisja Europejska natomiast transmitowała prognozę ekonomiczną.

Angażuj odbiorców

Jak tłumaczy LinkedIn, transmisje wideo na żywo mają wysoką zdolność do angażowania odbiorców w czasie rzeczywistym. Dlatego warto zastanowić się, jak ten potencjał wykorzystać. LinkedIn radzi jednak, by wcześniej upewnić się, czy ktoś faktycznie będzie odpowiadać na komentarze oraz wykazywać interakcję podczas prowadzonej transmisji.

Platforma pisze, że np. firma Emirates NBD wykorzystała tę opcję w formie „ask me anything” (w tłum. „zapytaj mnie o cokolwiek”). Z takiej formy skorzystało również Thrive Global, które zorganizowało rozmowę z pisarką Arianną Huffington o jej karierze.

Promuj produkty oraz nowe sposoby działania

Źródło twierdzi także, że ogłaszanie nowych produktów czy sposobów działania przez transmisje na żywo może pomóc w budowaniu innowacyjnego wizerunku marki.

National Geographic na przykład transmitowało festiwal odkrywców, na którym zgromadzono grono uznawanych naukowców, ekologów i mówców, którzy dzielili się swoimi rozwiązaniami dotyczącymi tworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości.
 
Wyróżnij firmę jako dobre miejsce pracy

Transmisjami wideo można również promować firmę oraz organizację jako miejsce pracy – czytamy na blogu. Portal pisze, ze niektóre przedsiębiorstwa tym sposobem pokazywały swoje przestrzenie biurowe, a także przeprowadzały wywiady z menedżerami odpowiedzialnymi za zatrudnienie na temat wolnych stanowisk oraz procesów rekrutacji.

Inter-American Development Bank transmitował na przykład na żywo rozmowę między liderami działów HR i komunikacji, odpowiadając na pytania publiczności na temat tego, jak to jest pracować w IDB i co jest potrzebne do złożenia wniosku o pracę.

Stwórz serię wideo

Udostępnianie transmisji cyklicznie da szansę na to, że obserwatorzy będą codziennie, co tydzień czy co miesiąc czekać na treści od organizacji bądź firmy.

Cisco na przykład co kilka tygodni transmituje serię #LoveWhereYouWork (w wol. tłum. #KochajSwojeMiejscePracy), w której pracownicy opowiadają o tym, dlaczego lubią pracować w swojej firmie. GroupM z kolei prowadzi cotygodniowy blok, w którym dla przykładu Chief Product Officer omawia wpływ blockchaina na marketing i media.

Obecnie firmy oraz organizacje mogą ubiegać się o dostęp do transmisji w wersji beta. Jednak muszą być jednak do tego odpowiednio przygotowane. Zgłoszenia należy dokonać na stronie LinkedIna, tam również znajduje sie więcej informacji o nowej opcji w serwisie. (pm)

Źródło:

business.linkedin.com, What is LinkedIn Live & Where Does It Fit In My Content Strategy?, Peter Roybal, 20.08.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin