Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 24 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościLinki sponsorowane sposobem na kryzys? - BP mówi "tak"

Linki sponsorowane sposobem na kryzys? – BP mówi „tak”

Wraz z przeciekiem ropy BP musi zmierzyć się także z wylewem niepochlebnych postów w portalach społecznościowych. Profil Boycott BP, którego twórcy namawiają do bojkotu nie tylko sieci BP, ale również marek należących do tego koncernu, na Facebooku zgromadził dotychczas prawie pół miliona osób. Na Twitterze pojawiło się natomiast fałszywe konto BP Global PR, którego twórca z kolei ośmiesza działania wizerunkowe brytyjskiej firmy. Aby zniwelować skutki działań niezadowolonych internautów, BP wykupiło w Google i Yahoo linki sponsorowane odnoszące się do fraz takich jak „oil spill” oraz „oil spill claims”.

Dzięki temu wśród milionów wyników internauta zainteresowany kwestią wycieku ujrzy na pierwszym miejscu link do strony BP „Gulf of Mexico response”. Jak zaznacza w rozmowie z CNN, doradca ds. zarządzania kryzysowego Kent Jarrell z agencji APCO Worldwide, kupowanie linków sponsorowanych jest standardową czynnością w przypadku kryzysu. „Robię tak w przypadku moich klientów, ponieważ jeśli nie kupimy odpowiednich fraz, zrobi to za nas ktoś inny”. „Płacimy Google mnóstwo pieniędzy, aby upewnić się, że będziesz miał dostęp do najlepszego źródła informacji o wycieku: naszego źródła” – działania BP zdążył już skomentować anonimowy twórca twitterowego konta BP. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj