piątek, 19 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościLobbing wśród dziennikarzy

Lobbing wśród dziennikarzy

Radiowa Jedynka zamieszcza relację ze spotkania dziennikarzy, PR-owców, przedstawicieli kościoła oraz mieszkańców stolicy w warszawskim Kościele Środowisk Twórczych. Uczestnicy debatowali nad lobbingiem w mediach. Pomysłodawczyni przedsięwzięcia, Ewa Czaczkowska z Rzeczpospolitej, podkreśliła, że badania dowiodły, iż Polacy dostrzegają problem lobbingu wśród dziennikarzy. „Informacje sponsorowane zagrażają rzetelności i wiarygodności dziennikarskiej” – powiedziała Czeczkowska. Natomiast zdaniem Dominki Wielowieyskiej z Gazety Wyborczej reguły etyczne są jasno wytyczone: „Pełnienie misji dziennikarskiej wyklucza pracę w public relations”. Relację z debaty „Media a lobbing” zamieszcza również Rzeczpospolita, która pisze, że uczestnicy zastanawiali się, w jaki sposób poradzić sobie z problemami „kupowania” informacji, kryptoreklamą, korupcją i czarnym PR. Uznano, że „jedynym skutecznym sposobem może być samooczyszczanie się środowiska, przestrzeganie wewnątrzredakcyjnych kodeksów etyki, jawność działania i wyraźny podział ról między dziennikarzy a pracowników agencji reklamowych i public relations”. Ks. Wiesław Niewęgłowski powiedział, że „istnieje potrzeba przeprowadzenia lustracji w środowisku dziennikarskim”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł