Cztery litery inspirowane alfabetem łódzkiego artysty lat 20. i 30. XX wieku, Władysława Strzemińskiego – to główne elementy nowego logo Łodzi, odsłoniętego wczoraj w Pasażu Schillera. Jego dopełnieniem jest hasło – „Łódź kreuje”.
Jak czytamy w oświadczeniu przesłanym do prasy, logotyp „podkreśla pamięć o dziedzictwie kulturowym miasta”, a jednocześnie jest „nowoczesny” i „spójny ze strategią promocji marki Łódź”, której podstawą mają być przemysły kreatywne. Hasło, będące uzupełnieniem długo oczekiwanego znaku, ma być poprzez swoją otwartość, interpretowane na wiele sposobów: Łódź kreuje design, modę, architekturę, film itd. „Siłą tego logotypu jest fakt, że może on być czytany oraz może być postrzegany na poziomie formy abstrakcyjnej” – powiedziała Justyna Żychalska, autorka logotypu. Twórcy projektu przygotowali także tzw. księgę znaku i system identyfikacji wizualnej, czyli dokumenty, których Łódź dotąd nie miała. Kosztowało to miasto 50 tys. zł. Dzisiaj, 7 grudnia o godzinie 17:00, eksperci oraz wszyscy zainteresowani będą mieli okazję, by na ten temat podyskutować podczas specjalnej debaty. (es)


