wtorek, 9 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościŁódź z nowym logotypem

Łódź z nowym logotypem

Cztery litery inspirowane alfabetem łódzkiego artysty lat 20. i 30. XX wieku, Władysława Strzemińskiego – to główne elementy nowego logo Łodzi, odsłoniętego wczoraj w Pasażu Schillera. Jego dopełnieniem jest hasło – „Łódź kreuje”.

Jak czytamy w oświadczeniu przesłanym do prasy, logotyp „podkreśla pamięć o dziedzictwie kulturowym miasta”, a jednocześnie jest „nowoczesny” i „spójny ze strategią promocji marki Łódź”, której podstawą mają być przemysły kreatywne. Hasło, będące uzupełnieniem długo oczekiwanego znaku, ma być poprzez swoją otwartość, interpretowane na wiele sposobów: Łódź kreuje design, modę, architekturę, film itd. „Siłą tego logotypu jest fakt, że może on być czytany oraz może być postrzegany na poziomie formy abstrakcyjnej” – powiedziała Justyna Żychalska, autorka logotypu. Twórcy projektu przygotowali także tzw. księgę znaku i system identyfikacji wizualnej, czyli dokumenty, których Łódź dotąd nie miała. Kosztowało to miasto 50 tys. zł. Dzisiaj, 7 grudnia o godzinie 17:00, eksperci oraz wszyscy zainteresowani będą mieli okazję, by na ten temat podyskutować podczas specjalnej debaty. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł