Okazuje się, że nowe logo Pomorza – „ludzik” stworzony z trzech elementów: słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki, bardzo przypomina logo firmy doradczej emFinanse Doradcy Finansowi – czytamy w lokalnym dodatku Gazety Wyborczej. Autorem pomorskiego logotypu jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej ASP. Jego pracę wybrano spośród 243 projektów. „To prawda, są podobne. Zapewniam jednak, że nigdy wcześniej nie widziałem tej pracy na oczy” – deklaruje Janicki.
Joanna Berlińska, rzecznik prasowy emFinanse, twierdzi: „Musimy przemyśleć sprawę. Urząd Marszałkowski nie jest naszą konkurencją, zatem walka przed sądem o prawa autorskie, których jesteśmy właścicielem, nie ma chyba sensu”. Jaka więc będzie przyszłość pomorskiego loga? „Jeśli nikt nie zakwestionuje autentyczności, logotyp pozostanie” – mówi marszałek Jan Kozłowski. (jcm)


