Suwałki muszą ponownie wybrać logo miasta. Magistrat zerwał umowę z wrocławską agencją Metamorphosis Brand Communications, która zaprojektowała „suwalskie słońce”. Jak mówi rzecznik ratusza, przyczyną nie było wysunięte przez internautów oskarżenie o plagiat, ale przyczyny formalno-prawne – informuje Gazeta Wyborcza Białystok.
Jak czytamy, „suwalskie słońce”, spośród pięciu zaproponowanych przez agencję logotypów, wybrał pod koniec stycznia prezydent miasta Czesław Renkiewicz. Według internautów za bardzo przypominało ono znak graficzny mający promować New York City 2020 World Expo. Według informacji gazety suwalscy urzędnicy konsultowali się w tej sprawie z władzami Nowego Jorku, lecz nie wiadomo, co ustalili.
Cytowany przez Wyborczą Jarosław Filipowicz twierdzi, że umowa z Metamorphosis Brand Communications nie została zerwana z powodu podejrzenia o plagiat. Zapewnia także, że przedłużenie procedury wyboru logo nie spowoduje utraty środków z funduszy norweskich. Agencja, która była odpowiedzialna nie tylko za projekt logo, lecz także za cały projekt identyfikacji wizualnej, nie otrzymała zapłaty za to zlecenie.(iw)