piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataL'Oréal nawiązał współpracę z gwiazdą OnlyFans

L’Oréal nawiązał współpracę z gwiazdą OnlyFans

L’Oréal nawiązał współpracę z Arią Kytsya – gwiazdą znaną z serwisu z treściami dla dorosłych OnlyFans. Została ona ambasadorką marki Urban Decay – popularnej przede wszystkim wśród nastolatek. Współpraca spotkała się z krytyką, a aktywiści ostrzegają, że może to grozić „gloryfikacją przemysłu pornograficznego” – donosi theguardian.com.

Jak dowiadujemy się, Ari Kytsya działa w sieci w dwóch obszarach – na Instagramie i TikToku tworzy tutoriale makijażowe oraz treści lifestylowe, z kolei na OnlyFans publikuje rozbierane zdjęcia i filmy. Ponadto Kytsya często wypowiada się w sieci na temat „zalet wejścia w branżę treści dla dorosłych”. „Jeśli dasz z siebie wszystko, możesz zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby zacząć własną działalność, niezależnie od tego, czy chodzi o kupowanie nieruchomości, prowadzenie Airbnb czy inwestowanie” – przekonuje fanów.

Informacja o tym, że amerykańska twórczyni z branży dla dorosłych została ambasadorką marki należącej do L’Oréala wywołała oburzenie. Potęguje to dodatkowo fakt, że Urban Decay to linia kosmetyków popularnych przede wszystkim wśród nastolatek. Reklama zamieszczona w kanale marki na TikToku, którą obejrzało już niemal 19 mln osób, zawiera rozpikselowane zdjęcia influencerki z ostrzeżeniem o wrażliwych treściach. Kytsya przekazuje, że „cenzura wymknęła się spod kontroli” i wzywa odbiorców do „nieocenzurowanego makijażu”.

@urbandecaycosmetics expression gets flagged. conformity goes viral. censorship is out of control… just ask @Ari Kytsya #urbandecay #arikytsya ♬ original sound – urban decay

Źródło: tiktok.com/urbandecaycosmetics

Jak podaje źródło, Penny East, szefowa brytyjskiej organizacji Fawcett Society działającej na rzecz praw kobiet i równości płci, wyraziła zaniepokojenie decyzją marki o współpracy z gwiazdą OnlyFans. East podała w wątpliwość, czy nowa ambasadorka może być rzeczywiście wzorem – szczególnie dla młodych kobiet. Ponadto aktywiści zwracają uwagę na jeszcze inne zagrożenia, jakie mogą nieść tego typu współprace. Ich zdaniem udział twórców działających w serwisach takich jak OnlyFans w komercyjnych kampaniach popularnych marek może wiązać się z „gloryfikacją przemysłu pornograficznego” oraz sprawić, że działalność na tego typu platformach będzie stawała się „coraz bardziej kuszącą perspektywą dla młodych dziewcząt”.

Okazuje się, że współpraca ma ponadto naruszać zapisy „Karty wartości” firmy L’Oréal, która wyznacza etyczne standardy i wymagania wobec influencerów współpracujących z markami. Z zapisów zawartych w dokumencie wynika, że twórcy „muszą podzielać zasady etyczne L’Oréal” oraz „nie mogą publikować pornografii i innych treści, które są sprzeczne z naszymi wartościami szacunku, tolerancji i integracji” – dowiadujemy się.

Jak czytamy, Farhad Divecha, dyrektor generalny AccuraCast, międzynarodowej agencji marketingu cyfrowego, jest jednak zdania, że „dzisiejsze społeczeństwo o wiele bardziej akceptuje takie reklamy niż miało to miejsce jeszcze pięć czy dziesięć lat temu”. „Marki chcą widzów. Jako marketer dostrzegam w tego typu serwisach niewykorzystany potencjał” – przekazał cytowany przez źródło. Ekspert dodaje także, że współpraca niekoniecznie musi zaszkodzić wizerunkowi Urban Decay, a wręcz przeciwnie – kontrowersje mogą przynieść dodatkowy rozgłos marce oraz zwiększyć jej widoczność.

Marka broni współpracy

Jak przekazuje źródło, Urban Decay w swoim oficjalnym stanowisku w sprawie podkreśla, że wybór Arii Kytsya na ambasadorkę linii kosmetyków wynika przede wszystkim z jej umiejętności w sztuce makijażu oraz autentyczności, którą prezentuje w sieci. Marka docenia ponadto otwartość influencerki w mówieniu o różnorodnych aspektach jej pracy.

„Urban Decay współpracuje z różnorodnymi talentami, które reprezentują wiele aspektów twórczej ekspresji” – podkreślają przedstawiciele. „Urban Decay wybrało Ari Kytsya ze względu na jej charakterystyczny kunszt w makijażu i autentyczność. Jest także znana z otwartego dialogu ze swoją społecznością, czym zachęca do rozmów o osobistych doświadczeniach, w tym o radościach, wyzwaniach i zagrożeniach związanych z branżą, w której pracuje” – wyjaśnia marka cytowana przez źródło. (kn)

Źródło: theguardian.com, L’Oréal hires OnlyFans star to market makeup popular with teenagers, 9.08.2025/ Zdjęcie główne: tiktok.com/urbandecaycosmetics

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj