LOT: konkurencja promuje się kosztem naszej marki
Za pierwszą kampanię, nowy przewoźnik na polskim rynku lotniczym, OLT Express może wylądować w sądzie. Polskie Linie Lotnicze LOT zarzucają konkurentowi, że naśladuje jego reklamy, aby wykorzystać tradycję i renomę marki LOT. Zarząd OLT w oświadczeniu zaznaczył, że jest „gotowy do poddania weryfikacji prawidłowości prowadzenia obu kampanii reklamowych na drodze prawnej”.
Nowa szata graficzna reklam LOT, przygotowana przez agencję DDB, pojawiła się po raz pierwszy we wrześniu 2011 roku. W reklamach prasowych i internetowych oraz na plakatach możemy dostrzec samolot stojący na płycie lotniska oraz ludzi wchodzących z jednej i wysiadających z jego drugiej strony. Tło tworzą charakterystyczne budynki z miast, do których można dolecieć korzystając z usług narodowego przewoźnika. Podobny motyw pojawił się również w reklamach przygotowanych przez agencję reklamową Schulz dla OLT Express.
LOT zarzuca konkurencyjnemu przewoźnikowi, że prowadzi nieuczciwą reklamę porównawczą, korzystając z elementów słownych i graficznych charakterystycznych dla tej firmy. Na reklamach OLT jest bowiem określana jako Polskie Linie Lotnicze. Oczekuje także zaprzestania spornej kampanii – a w przypadku braku reakcji zamierza podjąć dalsze kroki prawne, mające na celu ochronę swoich praw. Na razie spółka wysłała list ostrzegawczy.
Wobec przedstawionych zarzutów OLT nie zamierza wchodzić w polemikę. Jednocześnie przewoźnik zaznacza, że swoją kampanię zainaugurował 15 lutego 2012 r. Podobną wizerunkowo kampanię LOT rozpoczął natomiast 27 lutego. Zarząd OLT w oświadczeniu zaznaczył, że jest gotów do poddania obu kampanii weryfikacji prawnej. (ks)