LOT: konkurencja promuje się kosztem naszej marki

dodano: 
09.03.2012
komentarzy: 
6

Za pierwszą kampanię, nowy przewoźnik na polskim rynku lotniczym, OLT Express może wylądować w sądzie. Polskie Linie Lotnicze LOT zarzucają konkurentowi, że naśladuje jego reklamy, aby wykorzystać tradycję i renomę marki LOT. Zarząd OLT w oświadczeniu zaznaczył, że jest „gotowy do poddania weryfikacji prawidłowości prowadzenia obu kampanii reklamowych na drodze prawnej”.

Nowa szata graficzna reklam LOT, przygotowana przez agencję DDB, pojawiła się po raz pierwszy we wrześniu 2011 roku. W reklamach prasowych i internetowych oraz na plakatach możemy dostrzec samolot stojący na płycie lotniska oraz ludzi wchodzących z jednej i wysiadających z jego drugiej strony. Tło tworzą charakterystyczne budynki z miast, do których można dolecieć korzystając z usług narodowego przewoźnika. Podobny motyw pojawił się również w reklamach przygotowanych przez agencję reklamową Schulz dla OLT Express.

LOT zarzuca konkurencyjnemu przewoźnikowi, że prowadzi nieuczciwą reklamę porównawczą, korzystając z elementów słownych i graficznych charakterystycznych dla tej firmy. Na reklamach OLT jest bowiem określana jako Polskie Linie Lotnicze. Oczekuje także zaprzestania spornej kampanii – a w przypadku braku reakcji zamierza podjąć dalsze kroki prawne, mające na celu ochronę swoich praw. Na razie spółka wysłała list ostrzegawczy.

Wobec przedstawionych zarzutów OLT nie zamierza wchodzić w polemikę. Jednocześnie przewoźnik zaznacza, że swoją kampanię zainaugurował 15 lutego 2012 r. Podobną wizerunkowo kampanię LOT rozpoczął natomiast 27 lutego. Zarząd OLT w oświadczeniu zaznaczył, że jest gotów do poddania obu kampanii weryfikacji prawnej. (ks)

komentarzy:
6

Komentarze

(6)
Dodaj komentarz
20.03.2012
10:55:46
porównanie
(20.03.2012 10:55:46)
Maciuś, konsument ma prawo wyrażenia opinii i opisania tego, co kiepskie. Skoro tego nie rozumiesz, to chyba pomyliłeś portale... PS Tak, wybieram inne linie. PS 2 A propos "baby" - obrażasz Czytelniczki tego portalu, przemyśl to :)
19.03.2012
12:32:44
porównanie
(19.03.2012 12:32:44)
Mówię o tym, co spotkało kilkudziesięciu pasażerów. I mówię o ofercie. Konsument ma prawo wyboru i komentarza, co przekracza, jak widzę, Twoje wyobrażenie o prawie do opinii, skoro od razu zarzucasz legendy i pomijasz to, co Ci nie pasuje do wypowiedzi :) Owszem, lecę innymi. Z OLT nie mam nic wspólnego.
16.03.2012
10:14:34
maciej
(16.03.2012 10:14:34)
nie mierz wszystkich swoją miarą - klakierze z OLT-u (?) Po prostu lubię tę linię - tak trudno w to uwierzyć? Jak tak bardzo Ci źle to leć innymi liniami - jakiś problem? jest wolny rynek a Ty marudzisz jak baba i użalasz się na forach... ciekawe....
12.03.2012
13:44:40
porównanie
(12.03.2012 13:44:40)
Oj, Maciej z LOTu, jak widzę. Nie legenda miejska, ale wydarzenie sprzed roku, rejs Warszawa - Frankfurt, początek marca, podać numer lotu? A co mi powiesz na porównanie cen? Też legenda? Nie ośmieszaj się. Myślałem, że nie zatrudniają tam klakierów, ale widzę, że się myliłem.
10.03.2012
19:29:43
maciej
(10.03.2012 19:29:43)
eeee..komentarz słaby bo to tekst sprzed kilku lat i kraży jako legenda miejska... chyba Pan/Pani dawno nie leciał/a LOT-em. Mam same dobre wrażenia. Pozdr.
09.03.2012
9:50:48
porównanie
(09.03.2012 9:50:48)
LOT, WAW-WRO, return, 1 osoba dorosła + dziecko: 880 zł OLT, WAW-WRO, return, 1 osoba dorosła + dziecko: 417 zł I guzki mnie interesują żale firmy, która jest droższa i oferuje niezapomniane atrakcje w stylu "jak Ci zimno w samolocie, to załóż kurtkę, bo stewardesa nie jest w stanie nic zrobić, a pilot ją już ochrzanił".
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin