Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
wtorek, 29 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościLudzkie twarze telewizji

Ludzkie twarze telewizji

Jak Polacy postrzegają czołowe stacje telewizyjne? Najnowszy magazyn Brief przedstawia ich wizerunek powołując się na badania prowadzone wśród widzów przez OMD Metrics. Wynika z nich, że TVP1 może być porównana do państwowego nauczyciela – przekazuje bowiem najwięcej informacji, poszerza wiedzę o świecie, unika przemocy, za to wybiera edukację i wartości prorodzinne. TVP2 to rozrywkowy, zainteresowany sportem wujaszek, nieco stroniący od polityki.
Miano krwiożerczego kapitalisty przypadło Polsatowi emitującemu dużo reklam, sportu i programy epatujące przemocą. Natomiast TVN można kojarzyć z modnym bywalcem – to w tej stacji zdaniem badanych pojawia się najwięcej nowości, jest w jej programie także miejsce na rzetelne informacje i rozrywkę.
„Twarze” telewizji, jak pisze Marek Rosłan, autor artykułu, w znaczący sposób wpływają na ich oglądalność. Warto więc brać pod uwagę postrzeganie stacji telewizyjnych przy planowaniu kampanii reklamowych. W dalszej części tekstu Rosłan podaje praktyczne wskazówki wykorzystania wyników badania do planowania działań reklamowych.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj