Ludzkie twarze telewizji
Jak Polacy postrzegają czołowe stacje telewizyjne? Najnowszy magazyn Brief przedstawia ich wizerunek powołując się na badania prowadzone wśród widzów przez OMD Metrics. Wynika z nich, że TVP1 może być porównana do państwowego nauczyciela - przekazuje bowiem najwięcej informacji, poszerza wiedzę o świecie, unika przemocy, za to wybiera edukację i wartości prorodzinne. TVP2 to rozrywkowy, zainteresowany sportem wujaszek, nieco stroniący od polityki.
Miano krwiożerczego kapitalisty przypadło Polsatowi emitującemu dużo reklam, sportu i programy epatujące przemocą. Natomiast TVN można kojarzyć z modnym bywalcem – to w tej stacji zdaniem badanych pojawia się najwięcej nowości, jest w jej programie także miejsce na rzetelne informacje i rozrywkę.
„Twarze” telewizji, jak pisze Marek Rosłan, autor artykułu, w znaczący sposób wpływają na ich oglądalność. Warto więc brać pod uwagę postrzeganie stacji telewizyjnych przy planowaniu kampanii reklamowych. W dalszej części tekstu Rosłan podaje praktyczne wskazówki wykorzystania wyników badania do planowania działań reklamowych.