Made in Poland czy Made in China? Wpadka resortu gospodarki

dodano: 
27.03.2015
komentarzy: 
2

Pendrive z napisem “Made in Poland” zapakowano w folię „Made in China”. Miał promować polską przedsiębiorczość, a wywołał skandal -  pisze newsweek.pl

Nośniki pamięci, z nadrukowanym dużym hasłem „Made in Poland”, zostały zapakowane w folie z równie dobrze widocznym napisem… Made in China. Jak czytamy w serwisie newsweek.pl, wykonawca projektu ma ponieść konsekwencje.

Jak wyjaśnia Danuta Ryszkowska-Grabowska, rzeczniczka prasowa Ministerstwa Gospodarki, taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Pendrive zakupiono w trybie zamówień publicznych, który dotyczył wydania 20 tys. albumów promujących branże polskiej gospodarki. Ministerstwo wybrało wykonawcę, a ten wytypował podwykonawcę, który zabezpieczył nośnik folią – podaje serwis. (mb)

fot.: Twitter

 

komentarzy:
2

Zobacz także...

Portal zachęca do wyboru trzech najlepszych i deklaruje, że pojawią się one m.in. w mediach zagranicznych należących do grupy Ringier Axel Springer...

Wśród 41 projektów promocyjnych zaakceptowanych przez Komisję Europejską znalazły się 4 polskie. Ich budżet wynosi 10,2 mln euro - podaje portal finanse.wnp.pl...

Jak jednak podkreślają eksperci, o tym, jak zostanie to wykorzystane w promowaniu kraju, zadecydują instytucje państwowe...

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
31.03.2015
0:55:51
do przemyslenia
(31.03.2015 0:55:51)
Szkoda ze do zamowienia publicznego / przetargu jako warunek konieczny nie wpisano warunku "pomysl" zarowno po stronie podwykonawcy, jak i zlecajacego. Jak widac w MG myslenie nie jest kryterium czegokolwiek. Szkoda ze wszyscy za to placimy...
30.03.2015
11:28:33
Darth Vader
(30.03.2015 11:28:33)
Zastanawiam się jak cokolwiek można wykonać w Polsce, skoro gros przedsiębiorstw produkcyjnych ma zagraniczną strukturę właścicielską? Skandal z pendrivem tylko to uwidacznia. A tak przy okazji, ile Polska ma prawdziwie globalnych marek? Tylko proszę nie wspominać o PESIE, LPP, Famurze itd. To są w najlepszym razie marki regionalne, na pewno nie globalne. Jeśli już gdzieś szukać prawdziwie globalnej, polskiej marki (poza wódką oczywiście) to chyba tylko w informatyce i produkcji gier komputerowych, np. CDP RED i ich seria "Wiedźmin." Trochę tego mało. To smutne, ale prawdziwe... DV
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin