Im mniejsza firma, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że natrafimy na nią w sieci – wynika z badania Idea Banku i Tax Care. Natomiast małe firmy, które mają swoje strony, przeważnie rzadko je aktualizują.
58 proc. drobnych przedsiębiorców działa bez własnej strony internetowej. W przypadku firm nie zatrudniających pracowników odsetek ten wzrasta nawet do 64 proc. Niektóre firmy nie zakładają stron, bo profil działalności tego nie wymaga. Często jednak powodem jest brak świadomości dotyczącej kosztów funkcjonowania w internecie. Tymczasem większość małych przedsiębiorców posiadających własną stronę zaznacza, że na jej obsługę wydaje mniej niż 100 złotych miesięcznie. Jej stworzenie to jednorazowy wydatek rzędu kilkuset-kilku tysięcy złotych, za hosting przedsiębiorcy zapłacą od kilkudziesięciu do 200 złotych rocznie. Aktualizacja treści kosztuje natomiast od 50 do 100 złotych miesięcznie.
Małe firmy nie dostrzegają też potencjału mediów społecznościowych. Swoje ogłoszenia zamieszcza tam jedynie 2 proc. z nich. Natomiast 65 proc. w ogóle nie zamieszcza swoich ogłoszeń w serwisach czy portalach. (ks)


