Małysz twarzą Audi

dodano: 
14.04.2008
komentarzy: 
7

O użyczeniu marce Audi wizerunku Adama Małysza redakcja PRoto rozmawia z Leszkiem Kempińskim, PR Managerem Audi Polska.

Redakcja: Audi podjęło współpracę z Adamem Małyszem, jako ambasadorem marki w Polsce. Od kiedy trawa ta współpraca i na jak długo podpisano kontrakt?

Leszek Kempiński: Audi rozpoczęło współpracę z Adamem Małyszem wiosną 2008 roku

Red.: Ponoć jest to pierwszy raz, kiedy Audi będzie kreować wizerunek i promować się za pomocą znanej osoby. Czy to prawda, a jeśli tak to skąd ta zmiana strategii promocyjnej?

LK: Producent samochodów z Ingolstad zawsze towarzyszy osobom czy wydarzeniom cieszącymi się najlepszą opinią, profesjonalistom w każdym calu, mistrzom w swojej klasie. Przykładem mogą być wieloletnie kontrakty Audi AG z piłkarskimi zespołami – Manchester United, Real Madryt czy Bayern Monachium – znanymi i odnoszącymi liczne sukcesy klubami sportowymi.
Adam Małysz, będąc bez wątpienia jednym z najlepszych polskich sportowców, doskonale wpisuje się w tę strategię. Mistrz z Wisły od wielu lat potrafi wzbudzać sympatię wśród kibiców i wywoływać pozytywne emocje podczas zawodów.

Red.: Dlaczego właśnie Adam Małysz stanie się twarzą koncernu? Jakie cechy marki Audi chcą Państwo podkreślić za pomocą Małysza? Czy, jak sugerują media, chodzi o prestiż?

LK: Adam Małysz wybierając Audi Q7 zdecydował się na samochód, który pasuje do jego zawodu i sposobu spędzania czasu. Duży SUV z napędem na 4 koła pozwala bezpiecznie podróżować na długich dystansach i pokonywać ośnieżone, górskie drogi.
 
Red.: Czy słabnąca forma sportowca nie wpłynie jednak negatywnie na wizerunek marki?

LK.: Najbardziej utytułowany polski skoczek narciarski ugruntował już wcześniej swoją pozycję, osiągając ogromną liczbę zwycięstw i sukcesów sportowych. Nawet chwilowe spadki formy, które są naturalne dla każdego uprawiającego sport zawodnika, nie mogą być przyczyną jakichkolwiek wątpliwości wobec jego mistrzostwa i najwyższego profesjonalizmu.

Red.: Media donoszą, że sportowiec nie będzie pojawiać się w reklamach, tylko będzie promować markę z wykorzystaniem działań PR-owskich. Jakie to będą działania?

LK.: Współpraca Audi i Adama Małysza ma charter wizerunkowy i na razie nie są planowane żadne działania o charakterze reklamowym.
 
Red.: Czy w projekt współpracy Audi z Adamem Małyszem jest zaangażowana jakaś agencja PR-owska?

LK: Nie.

Rozmawiała Aleksandra Łuczak

komentarzy:
7

Komentarze

(7)
Dodaj komentarz
15.04.2008
11:01:40
GUTEK
(15.04.2008 11:01:40)
Co do faktów, pełna zgoda. Faktograficznie bez zarzutu. Tylko niech rzecznik Audi nie mówi, bo to nieprawda, że Adam masz jest z zawodu skoczkiem narciarskim, on UPRAWIA po mistrzowsku dyscyplinę o nazwie SKOKI NARCIARSKIE. Od biedy można powiedzieć, że zawodowo , na razie - uprawia sport, ale w dowodzie, tym dawnym nie miał wpisane zawód :skoczek narciarski, mistrz nad mistrze. Tak czy nie ? Mnie nurtuje inna sprawa, dlaczego Adam Małysz na kasku miał napis RED BULL ? a Jahne Ahonen : FINNAIR ? który zawodnik bardziej promował swój kraj, ot takie zagadnienie P.T Pijajowcy ??? A, że AUDI, no pewnie, że Syrenką nie musi jeździć. O oczywistościach się nie dyskutuje.
15.04.2008
10:23:35
Wredny g@lon
(15.04.2008 10:23:35)
Ależ pierdoły wypisujecie. Małysz jest absolutną legendą w swoim sporcie i jeśli ktokolwiek w Polsce miałby reklamować czy też raczej firmować swoją twarzą tak uznaną markę, jak Audi, to tylko i wyłącznie Adam Małysz. Dlaczego? Z kilku powodów. Po pierwsze, jest najbardziej rozpoznawalnym polskim sportowcem. Po drugie, jest bez wątpienia najlepszym skoczkiem ostatniej dekady i wszelkie dyskusje czy też polemiki mogą być snute tylko między obozami pseudokibiców Ahonena i Małysza. Po trzecie, Małysz to firma. To czterokrotny mistrz świata. Tym samym najbardziej utytułowany mistrz świata w historii tej dyscypliny. Lepszego od niego zwyczajnie nie było. Dlatego Audi pokazuje - prawdziwy mistrz jeździ audi. Kropka.
14.04.2008
22:13:42
GUTEK
(14.04.2008 22:13:42)
Co ten Pan Kempiński za dyrdymałki opowiada o Małyszu. jeśli ja dobrze pamiętam to Małysz jest dekarzem z zawodu a nie skoczkiem narciarskim on uprawia skoki narciarskie, ale jak przestanie to trzeba będzie chyba na dach wskoczyc i tyle... Sam pomsył zrobienia Z lataającego Adama twarzy Audi jest Ok, ale czy ta wypasiona fura jest tak bardzo populistyczno-popularna wśrod widzów masowych w końcu, skoków to bym sie zastanowił.
14.04.2008
18:30:42
ała 2
(14.04.2008 18:30:42)
...a to początek działań PR o których wspomina powyżej Pan Leszek: http://www.pudelek.pl/artykul/9497/adam_malysz_w_mcdriveie_w_aucie_za_300_tysiecy/ Powodzenia.
14.04.2008
18:27:43
ała
(14.04.2008 18:27:43)
Gratuluję kolejnego spektakularnego pomysłu z kategorii ,,jak zeszmacić markę" (z całym szacunkiem, nie piję tu do Pana Adama, tylko do marketerów podejmujących decyzję). Wspomnijmy: Porshe (Doda), Suzuki Swift (Brodzik), Fiat 500 (Schejbal), no i teraz Audi... Kogo zatrudniają w tych firmach?
14.04.2008
15:40:08
Stanisław
(14.04.2008 15:40:08)
Kompletnie nietrafiony wybór moim zdaniem. Faktycznie chyba się konsultowali w jakimś małym miasteczku... ;)
14.04.2008
12:03:38
t
(14.04.2008 12:03:38)
chyba zabrakło konsultacji z zewnątrz - czy ludzi kupujący Q7 za kilkaset tysięcy czy w ogóle Audi w jakiś sposób mogą identyfikować się z Małyszem?!?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin