Polska informuje o tym, że strategia promocji naszego kraju za granicą zyskała akceptację MSZ. Według nowego planu do 2015 roku, Polska ma być pokazywana jako kraj nowoczesny, z prężnie rozwijającą się gospodarką i nauką.
Zgodnie z projektem „Ramowej strategii promocji Polski do 2015 roku”, zniknąć ma Polska kojarzona z góralskim folklorem, wsią, a nawet krakowskim Lajkonikiem i warszawską Syrenką. Zamiast tego, nasz kraj ma być pokazywany jako państwo „wchodzące w okres cywilizacyjnych sukcesów”. Natomiast ambasadorami polskości zagranicą mają stać się wybitni naukowcy, ludzie biznesu, a także wykształceni u nas obcokrajowcy, relacjonują dziennikarki.
Co ciekawe, w materiałach promocyjnych nazwa naszego kraju będzie pojawiać się w wersji polskojęzycznej, ponieważ, sylaba „pol” przypisana jest tylko jednemu państwu na świecie, a „ska” brzmi „przyjaźnie i entuzjastycznie”, przeczytać można w przypisach do dokumentu. (ał)


