Managerowie ds. marketingu nie dostrzegają zbyt dużej roli PR-u w korporacjach

dodano: 
28.10.2015
komentarzy: 
0

Zdaniem managerów przepytanych przez amerykańską PR Council PR-owcy powinni odpowiadać w korporacjach za m.in. zarządzanie kryzysowe i relacje z mediami. Ale brand journalism i tworzenie strategii w mediach społecznościowych to już ich zdaniem domena marketingowców...

Jak podaje holmesreport.com, w badaniu ANA/PR Council wzięło udział 56 amerykańskich dyrektorów działów marketingu. Wynika z niego, że podczas gdy dział marketingu i reklamy powinien odpowiadać za takie obszary jak tworzenie narracji, strategii w mediach społecznościowych, brand journasim, social media i relacje z blogerami, rola PR ogranicza się do prowadzenia komunikacji kryzysowej (76 proc.), utrzymywania relacji z mediami (84 proc.) oraz pozycjonowania kadry kierowniczej (75 proc.).

Badanie pokazuje z jakich form komunikacji powinni korzystać marketingowcy. Czytamy bowiem, co respondenci uważają za przereklamowane. W pierwszej bądź drugiej kolejności, prawie połowa pytanych (49 proc.), wskazała na real-time marketing. Zaraz po nim wymieniano reklamę natywną (38 proc.) i media społecznościowe (34 proc.) – podaje źródło.

 

Najlepiej oceniono zaś marketing zintegrowany. Jako najbardziej efektywny uznało go 63 proc. badanych. Wskazywano także na content marketing (13 proc. w pierwszej kolejności, w drugiej – 27 proc.).

W końcowej części raportu czytamy, że zdania na temat skuteczności tradycyjnego marketingu są podzielone. 48 proc. respondentów zadeklarowało, że według nich nadal się on sprawdza. 52 proc. było przeciwnego zdania – podaje źródło. (ak)

 
 

Źródło:

holmesreport.com, Can PR Firms Lead Brand-Building? These CMOs Are Unconvinced, Arun Sudhaman, 22.10.2015
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin