Mandela – marka warta tyle co Coca-Cola lub Apple

dodano: 
17.05.2013
komentarzy: 
0

Walka o polityczną spuści­znę po Mandeli trwa, a debata o kupcze­niu jego wizerunkiem staje się coraz bardziej zażarta – informuje Rzeczpospolita.

Jak zaznacza Agata Kazmierska, krytykowani są prezydent Jacob Zuma, partia rządząca i dawni towarzysze Mandeli, ale przede wszystkim jego bliscy. Mandela wciąż cieszy się dużą popularnością, dlatego Zumie zależy, by za wszelką cenę przypomi­nać o jego związkach z rzą­dzącym Afrykańskim Kongre­sem Narodowym. Plany te stara się pokrzyżo­wać  - czytamy w artykule – opozycyjny Sojusz Demo­kratyczny. Służyć temu ma m.in. rozpoczęta niedawno kampania, w której wykorzy­stano wykonaną przed laty fotografię Mandeli obejmują­cego Helen Suzman, jedną z najbardziej zasłużonych bia­łych działaczek na rzecz znie­sienia apartheidu. Kongres natychmiast zarzu­cił opozycji wykorzystywanie wizerunku bohatera narodo­wego do „egoistycznych ce­lów".

Ale polityczne spory to jedno, a rodzinna walka o pieniądze – drugie. Zdaniem eks­pertów słynne nazwisko to przede wszystkim marka. I to wyjątkowo cenna, bo równie rozpoznawalna na świecie jak nazwy Coca-Cola czy Apple. I tu kreatywność nie zna granic – pisze Kazmierska. Od lutego w jednej z amerykań­skich sieci kablowych emito­wany jest  - jak podaje – reality show „Będąc Mandelą". Głównymi bohater­kami są dwie wnuczki Nelso­na. W 2010 r. jego córka i wnuczka stworzyły z kolei markę win House of Mandela. Ale na tym nie koniec. Dwa lata temu dwie wnuczki zaczęły produkować koszulki ze zdję­ciem Nelsona Mandeli i metką „Long Walk to Freedom" (tytuł jego autobiografii). Są też imprezy firmowane słynnym nazwiskiem. Najbliż­sza to mecz bokserski w kasy­nie w Monako. Dziennikarka przypomina również o tym, jak rok temu jeden z wnuków Mandeli sprzedał za ponad pół miliona dolarów wyłączne prawa do transmisji z pogrze­bu dziadka państwowej tele­wizji SABC. (es)

Źródło:

Rzeczpospolita, Spadkobiercy Nelsona Mandeli, Agata Kazmierska, 18.05.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin