piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościMarka kosmetyczna Clarena przechodzi rebranding

Marka kosmetyczna Clarena przechodzi rebranding

Clarena zmieniła swoją strategię, pozycjonowanie oraz identyfikację wizualną. Marka kosmetyczna stawia na komunikację opartą na „wiedzy, transparentności i danych”. Za zmiany odpowiedzialne jest Leniva° Studio.

Nowe pozycjonowanie opiera się na przedstawieniu Clareny jako marki naukowo-badawczej, która skierowana jest do profesjonalistów. Odcina się przy tym od emocjonalnych obietnic i „beauty talku”. Punktem odniesienia w nowym języku komunikacji ma być składnik, będący centrum narracji, oraz komunikaty edukacyjne, nastawione na wyjaśnianie mechanizmów działania. Nowa strategia opiera się na czterech filarach: „naukowym DNA, składnikach jako podstawie, edukacji i zaufaniu oraz odpowiedzialności językowej”. W ramach rebrandingu powstanie także nowa marka B2C – Clarena Daily Lab, która według zapewnień ma być „przedłużeniem doświadczenia salonu do domu”.

Clarena

Leniva° Studio zadbało o zaprojektowanie odświeżonego logotypu, typografii oraz kolorystyki. Powstała także nowa strona internetowa oraz szablon gazetki i katalogów produktowych. Rebranding opierał się na „spójności, skalowalności i zgodności z charakterem marki naukowej”.

„Naszym zadaniem nie było »upiększyć markę«, tylko zaprojektować system wizualny, który będzie funkcjonował jak przedłużenie laboratorium. Kolor, typografia, layout – wszystko podporządkowaliśmy strukturze i czytelności. To design, który nie rozprasza – tylko pomaga zrozumieć składnik.” – mówi Neon Neonov, Art Director i partner kreatywny w Leniva° Studio.

Za obsługę rebrandingu po stronie studia odpowiadał zespół w składzie Lena Aleksandra Mitek, Neon Neonov, Kamil Przybyła, Michał Witucki, Krystian Sikoń i Borys Kosmynka. (km)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj