Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 12 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościMarka ma być odpowiedzią na emocje klientów

Marka ma być odpowiedzią na emocje klientów

Aż 70 proc. decyzji zakupowych ma podstawy emocjonalne, a 30 proc. racjonalne. Jednak jeszcze niewiele firm stosuje sprawdzone już narzędzia i metody marketingu emocjonalnego – czytamy w  Marketingu w Praktyce.

Damian Tokarczyk, Partner w OX Media i autor artykułu, powołuje się m.in. na badania Customer Loyalty Engagement Indem z 2013 roku. W tekście pisze, że dzięki globalnej sieci społecznościowej marki mają szansę zyskać możliwość zbudowania bezpośredniej relacji z klientem. „Współczesne narzędzia analityczne pozwalają też lepiej poznać internautów i docierać z komunikatem bezpośrednio do potencjalnie zainteresowanych nim osób” – twierdzi Tokarczyk.

Dzisiejszy klient jest bardziej wymagający, ale przez chce przeżywać szczere emocje. Wynika to między innymi dzięki opublikowanym w 2014r. badaniom autorstwa Facebooka oraz amerykańskich uczelni California i Yale.  Użytkownicy najchętniej dzielą się radosnymi komunikatami. „Jednak również umiejętnie dozowane elementy strachu i zaskoczenia w informacji mogą przyczynić się do wzrostu poczucia przynależności do marki” – przypomina Partner w OX Media. Warto też poświęcić chwilę, by poznać klientów-internautów i wykorzystać wyobrażnię, zabarwiając monotonny świat marketingowego internetowego emocjonalnym kontentem. „Nie bez przyczyny w 2014 roku podstawowym wskaźnikiem zaangażowania konsumentów stało się odpowiadanie na emocje i oczekiwania klientów” – pisze autor. (mw)
Źródło: Marketing w Praktyce, Internet potrzebuje emocji, Damian Tokarczyk, 01.12.2014

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj