poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościMarka PGNiG zniknie z rynku

Marka PGNiG zniknie z rynku

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo przygotowuje się do otwarcia rynku gazu w Polsce i pojawienia się konkurencji. Odpowiedzią firmy, która jeszcze jest monopolistą, ma być rebranding.

Na czele gazowego koncernu stoi Grażyna Piotrowska-Oliwa, która ma doświadczenie w tworzeniu nowych marek. W przeszłości m.in. przemieniła Telekomunikację Polską w TP S.A., a Ideę zmieniła w Orange. „Rozpoczęliśmy prace nad analizą portfela, postrzegania marki i jej potencjału na przyszłość” – zaznacza prezes PGNiG.

Ile będzie kosztowało stworzenie nowej marki? Zmiana TP na Orange czy CPN na Orlen kosztowało ok. 100-200 mln zł. W przypadku gazowej spółki koszty mają być dużo mniejsze. Jak zapewnia firma, sieć punktów obsługi klienta była mocno niedofinansowana, a rebranding zostanie połączony z remontem ponad 200 lokali. Natomiast duże koszty towarzyszące zmianie marek telekomunikacyjnych wiążą się przede wszystkim z rozbudowaną siecią biur obsługi klienta i drogimi kampaniami reklamowymi.

Jak zaznacza Piotrowska-Oliwa, PGNiG nie ma tak rozbudowanej sieci, nie musi także wydawać milionów na komunikację, „bo nie ma na razie silnej konkurencji”. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj