W magazynie Business Media można przeczytać tekst na temat marketingu miast niemieckich. Lena Bogołębska pisze o historii niemieckiej promocji regionów i miejscowości, która w tym kraju ma długą tradycję. Zwraca też uwagę na kilka podstawowych elementów różniących podejście do marketingu miejsc w Polsce i u naszego zachodniego sąsiada. Zdaniem autorki, jedną z głównych różnic jest fakt, że „o ile my uczymy się dopiero promowania marki miasta czy regionu sięgając najczęściej po środki klasycznej reklamy, jak również materiałów informacyjnych, o tyle w Niemczech utrzymuje się przede wszystkim komunikację wewnątrz miasta czy regionu oraz stałe media relations”.
Bogołębska zwraca też uwagę na ważny jej zdaniem aspekt, a mianowicie wpływ polityki na realizację promocji regionów. W Niemczech, szczęśliwie dla promocji, „w poszczególnych landach zazwyczaj wygrywa ta sama partia, w związku z tym założenia marketingowe organizowane przez administrację są kontynuowane, możliwe jest długofalowe pracowanie nad wizerunkiem miasta czy regionu”. (psp)


