MarketingMiejsc.com.pl: blogerzy budują marki miast
Samorządy, podobnie jak przedsiębiorstwa, wciąż poszukują nowych sposobów na promocję. Jednym z nich jest współpraca z blogerami i vlogerami. Przy budowaniu marki regionów blogi mogą okazać się szczególnie wartościowe, gdyż tym, co odróżnia je od zwykłych portali jest osobiste zaangażowanie ich autorów.
Jak wynika z artykułu, miastami, które już zdecydowały się na taką współpracę, są Poznań, Gdańsk i Szczecin. Poznań akcję promocyjną z blogerami zorganizował w tym roku po raz pierwszy, choć pierwsze próby ich zaangażowania miasto podjęło już przed Euro 2012. W ramach tegorocznego projektu do współpracy zaproszono autorów blogów o bardzo różnorodnej tematyce: od sportu, przez historię i biznes, po wydarzenia kulturalne.
Z blogerami – zarówno lokalnymi jak i znanymi szeroko w całym kraju – współpracuje także Szczecin. Miasto stworzyło własną, miejską platformę blogową oraz poprosiło autorów o poprowadzenie seminariów dla początkujących blogerów. W tę akcję, zorganizowaną przez Szczecin Aloud, zaangażowali się m.in. Łukasz Jakóbiak („20m2 Łukasza”) i Natalia Hatalska.
Jednak miastem najczęściej kojarzonym z blogerami jest Gdańsk, w którym organizowana jest cykliczna impreza „Blog Forum Gdańsk”. „Gdańsk jako marka nie może stać w miejscu, chce iść z duchem czasu (…) Dzięki konsekwentnej pracy, miasto zyskało nieoficjalny tytuł »stolicy blogerów«” – twierdzi Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta ds. promocji.
Śladem Gdańska pójdzie niebawem województwo Warmińsko-Mazurskie, które do udziału w projekcie „Warmia: Rebelia Kultury” ma zamiar zaprosić blogerów life style’owych i zainteresowanych kulturą.
„Przed podjęciem współpracy z blogerami warto zrobić dobry research, skorzystać z narzędzi analitycznych, spotkać się z nimi i wspólne zaplanować działania” – radzi Maciej Budzich, autor bloga mediafun.pl. I dodaje, że najczęstszym błędem przy takiej współpracy jest traktowanie bloga jako miejsca do wyświetlania bandera reklamowego. Sensem prowadzenia bloga jest interakcja z czytelnikami, dlatego jako obiekt współpracy wybrać obszar, wokół którego bloger może zbudować wiarygodną opowieść. (jl)
Jak współpracować z blogerami? Jakie są fakty i mity dotyczące blogosfery? Co wolno a co jest absolutnie zakazane we współpracy z blogerami? Dowiedz się na szkoleniu Blogi jako narzędzie PR Już 22.11 w Warszawie!
Zapisz się już dziś!