czwartek, 3 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościMarketingowa ocena kandydatów na prezydenta

Marketingowa ocena kandydatów na prezydenta

Gazeta Pomorska opublikowała wczoraj za miesięcznikiem Marketing w Praktyce ranking dotyczący efektywności wykorzystania narzędzi marketingu politycznego w kampanii prezydenckiej. Eksperci wzięli pod uwagę tylko kandydatów, którzy prowadzą w sondażach i zajęli się ich wizerunkiem telewizyjnym. Badali mimikę, sposób poruszania się i gestykulację. W ustalonej skali ocen od 1 do 10 żaden z kandydatów nie otrzymał maksymalnej noty. Najwyżej uplasował się Lech Kaczyński ze średnią 4.5 i najlepszą wśród kandydatów gestykulacją. Jego słabą stroną jest według specjalistów sposób poruszania się. Drugie miejsce w rankingu zajął Włodzimierz Cimoszewicz ze średnią 4, który mógłby pozyskiwać elektorat poprzez wystąpienia telewizyjne, gdyby nie zacięty lub lekceważący wyraz twarzy. Donald Tusk ze średnią 3.5 powinien także skupić się na obecności w telewizji. Kolejny na liście eksperckiej Zbigniew Religia ze średnią 2.5 wygląda na człowieka zmęczonego, a Markowi Borowskiemu – z taką samą średnią – brak uśmiechu. Natomiast Andrzej Lepper ze średnią 2.0 powinien zrezygnować z drogich garniturów, które nie przyniosą mu popularności wśród elektoratu, o którego przychylność zabiega. Koordynator projektu, dr Wojciech Jabłoński, uważa, że politykom brakuje pewnego siebie uśmiechu lidera, a ich wizerunek jest nieprofesjonalny.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj