Marki, które kojarzą się z Euro 2012

dodano: 
13.06.2012
komentarzy: 
0

Biedronka, Coca-Cola i Tyskie – to marki najmocniej kojarzone z mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Ranking firm najlepiej wykorzystujących tę szansę przygotował Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

W zestawieniu nie brakuje niespodzianek, jedną z nich jest wysoka trzecia pozycja Tyskiego, które (nie sponsorując ani turnieju, ani reprezentacji Polski) wyprzedziło Carlsberga – oficjalnego sponsora Euro 2012. Tak silną pozycję udało się browar zawdzięcza kampanii reklamowej „5 Stadion”, w której udział biorą m.in. Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten. Dzięki temu Tyskie z turniejem Euro 2012 kojarzy aż 40 proc. ankietowanych.

Sytuacja w ciągu kilku miesięcy poprzedzających rozgrywki ulegała zmianie, ale pod koniec maja to Biedronka (oficjalny sponsor polskiej reprezentacji) była najmocniej kojarzona z Euro 2012. Jak wynika z badania, na jej związek z imprezą wskazało 55 proc. respondentów. Drugie miejsce przypadło oficjalnemu sponsorowi imprezy –  koncernowi Coca-Cola. Jeszcze w połowie maja marka kojarzona była z mistrzostwami najczęściej. Teraz z Euro 2012 kojarzy ją 47 proc. ankietowanych.

„Monitoring reklam związanych z Euro 2012 pokazuje, że postrzeganie marek dynamicznie się zmienia i nawet najsilniejsi nie mogą być pewni utrzymania swojej pozycji. Liczy się pomysł na reklamę, rola sponsora imprezy nie gwarantuje wcale sukcesu” – skomentował badanie Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań w IIBR. Za podium znalazły się: Warka, Carlsberg, McDonald's, Adidas, Wedel i Orange. Pierwszą dziesiątkę zamknęła Pepsi Cola. (es)

Źródło:

gazeta.pl, Którzy sponsorzy najwięcej zyskali na Euro 2012?, MS, 11.06.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin