TV Biznes wyemitowała program poświęcony możliwościom wykorzystania siły marki do osiągnięcia sukcesu biznesowego. Gościem Studia Biznes była partner polskiej edycji Superbrands, prezes New Communications, Nina Kowalewska-Motlik. Opowiedziała ona o idei Superbrands, międzynarodowym projekcie, organizowanym w ponad 70 krajach na świecie, w tym – od niedawna także w Polsce. Częścią projektu jest wydawanie albumów opisujących drogę do sukcesu marek uznanych za najsilniejsze na danym rynku. Superbrands nie jest rankingiem, to eksperci wyłaniają grupę marek, które są elitą. Motlik podkreśliła, że inni eksperci oceniają marki biznesowe, inni – konsumenckie, a inni – te, które są cool.
Opowiedziała ona także o projekcie najmodniejszych marek, głównie młodzieżowych, jakim jest CoolBrands oraz o badaniu organizowanym za pośrednictwem strony internetowej na grupie polskich internautów. Marką wytypowaną przez internautów była Nike (10% internautów). Teraz organizowany będzie projekt Biznes SuperBrands.
Albumy wydawane w ramach projektu nazywane biblią brandingu, pojawiają się na rynku brytyjskim od 1995 roku i stały się najczęściej cytowanym źródłem o markach. Opisywane są w nich nie tylko produkty, ale także rozwój i filozofia firmy. Zdaniem Motlik siła marketingowa marki przekłada się na jej wartość kapitałową. Marka zaś, żeby odnieść sukces musi się wyróżniać w sposób istotny dla konsumenta z danej kategorii. Firmy muszą mieć odwagę sięgać po nowe rozwiązania, by odejść od tradycyjnej reklamy. Nowe albumy ukażą się: SuperBrands konsumenckie – za kilka tygodni, CoolBrands – w lutym lub marcu 2007, a biznesowe – w połowie przyszłego roku. (kk)