Marki w rankingu
Rzeczpospolita przedstawiła ranking najcenniejszych polskich marek, opracowany wspólnie z firmą doradczą Ernst&Young. Na pierwszym miejscu, podobnie jak w zeszłym roku, uplasowała się Telekomunikacja Polska. Do zwycięskich marek w swoich kategoriach należą również: Dr Irena Eris, E. Wedel, TVN i Żywiec Zdrój. Najcenniejsze polskie znaki towarowe zostały nagrodzone statuetkami Marqa 2005. Łączna wartość 180 polskich marek to 26,1 mld złotych. Podstawą oceny znaków towarowych był ranking najcenniejszych marek, ale twórcy zestawienia opierali się również na wynikach badania postrzegania marek wśród polskich konsumentów. Anita Błaszczak w artykule „Siła dobrego imienia” podkreśla, że „o ile wartość znaku towarowego to w dużej mierze zasługa wielkości firmy, o tyle o mocy marki decyduje reputacja produktu i jego atrakcyjność dla konsumentów. A tę utrzymać jest trudniej”.