sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościMars, adidas i Lidl wstrzymują emisje swoich reklam w serwisie YouTube

Mars, adidas i Lidl wstrzymują emisje swoich reklam w serwisie YouTube

Jak podaje portal thedrum.com, znane marki takie jak m.in. adidas, Mars, Lidl, eBay czy Amazon wycofują swoje reklamy z YouTube’a. Ich spoty reklamowe miały pojawiać się podczas wyświetlania filmów o charakterze brutalnym oraz pornograficznym.

Jak czytamy, BBC oraz The Times wspólnie przeprowadziły dochodzenie i odkryły powiązanie między reklamami znanych marek a klipami, w których pokazano zabójstwa postaci z bajek lubianych przez dzieci czy sytuowanie ich w kontekście seksualnym.

Jak podaje źródło, po upubliczeniu raportu przez The Times, Mars, Lidl oraz Deutsche Bank jednogłośnie wytoczyły pozew przeciwko portalowi YouTube, któremu zarzuciły niedopilnowanie monitoringu wyświetlanych treści w serwisie. Reszta poszkodowanych marek, póki co, wycofała emisję swoich reklam oraz zapewniła w oświadczeniach prasowych, że prowadzą rozmowy z domami mediowymi, aby takie sytuacje się już nie zdarzyły.

Jak czytamy dalej, w piątek 24 listopada 2017 roku YouTube wydał oświadczenie, że natychmiastowo zlecił działania, które mają usunąć szkodliwy content ze swojego portalu. Do tej pory usunięto ponad 50 kanałów i 500 tys. klipów z treściami, które prezentowały przemoc i pornografię, czytamy. (jg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj