Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Martini w nowej odsłonie. Marka chce dotrzeć do młodszych konsumentów. martini w połowie 2025 roku ogłosiło fundamentalne repozycjonowanie marki. włoski producent win musujących i wermutów chce odmłodzić swój wizerunek i stać się bardziej atrakcyjnym dla nowego pokolenia konsumentów. zmianom poddano wszystkie punkty styku z marką – zarówno wygląd butelek, jak i narrację komunikacyjną. co więcej, marka rozpoczęła współpracę z brytyjskim aktorem jonathanem baileyem – również po to, by pokazać swoją odświeżoną odsłonę. kampania o aperitivo. w związku z relaunchem wystartowała kampania marketingowa pod hasłem „martini pokaż się”, będąca główną osią komunikacji marki na 2025 roku. w ten sposób włoski brand chce zainspirować konsumentów do tego, by wyrazili swój styl i pokazali go światu. w ramach kampanii, skupionej na wydarzeniach, marka „redefiniuje okazję aperitivo, przesuwając jego rolę z wstępu do wieczoru na samo centrum wydarzeń”. głównym punktem działań jest platforma terrazza martini, łącząca wszystkie działania eventowe, która latem zagości w największych europejskich miastach, także tych w polsce, a odwiedzający ją będą mogli spróbować znanych koktajli marki. strategia zakłada też obecność na festiwalach muzycznych oraz autorskie wydarzenia. działania skierowane do młodszych odbiorców obejmą ponadto współprace ze znanymi osobami i obecność w popularnych lokalach. co więcej, marka utrzymuje szczególnie bliską relację ze światem mody i realizuje kreatywne, cross-brandingowe kooperacje. „warstwa wizualna kampanii również zaprasza konsumentów do tego, by na chwilę porzucili codzienność i weszli w rolę swojej najbardziej stylowej, swobodnej i pełnej życia wersji. »pokaż się« to zachęta do bycia sobą – z przymrużeniem oka i z lekkością, która doskonale oddaje ducha marki i włoską nonszalancję” – wyjaśnia włoski brand. jonathan bailey w spocie marki. martini w ramach najnowszej kampanii realizowanej pod hasłem „off script summer” podjęło współpracę z jonathanem baileyem. jak twierdzi marka, brytyjski aktor uosabia to, co dla niej kluczowe: „autentyczność, charyzmę i umiejętność balansowania między stylem a swobodą”. w komunikacji martini postanowiło pokazać aktora w innym niż znane wszystkim wydaniu – po to, by zainspirować konsumentów, żeby sami na chwilę odeszli od schematów i dali sobie przestrzeń na spontaniczność. kluczowym elementem kampanii z udziałem baileya jest krótkometrażowy film, wyreżyserowany przez bugsy’ego riverbank-steela i uwieczniony na zdjęciach autorstwa jasona hetheringtona. w produkcji, w której uwzględniono subtelne, żartobliwe odniesienia do jego najpopularniejszych ról, aktor zamienia scenariusz na koktajl. podkreśla tym, że życie „poza scenariuszem” może być jeszcze ciekawsze. materiały opublikowano na socialmediowych profilach martini oraz jonathana baileya. marka przygotowała również film z sesją q&a, w której aktor odpowiada na pytania związane z kampanią. w kanałach społecznościowych publikowane będą także krótkie i angażujące formaty wideo (np. bloopers czy „this or that”). działania prowadzone są na kluczowych dla marki rynkach europejskich: we włoszech, francji, hiszpanii, holandii, belgii, niemczech oraz w polsce. odmieniona butelka w duchu zrównoważonego rozwoju. nowa butelka martini została z kolei zainspirowana arkadami, stanowiącymi charakterystyczny element architektury turynu, z którego wywodzi się marka. jak wyjaśnia brand, odmieniony wygląd butelki jest „elegancki i nowoczesny, ale jednocześnie oddaje włoski styl marki”. podczas wprowadzania nowego opakowania wzięto pod uwagę także aspekt zrównoważonego rozwoju. jak przekazuje marka, waga butelki została zmniejszona o 30 gramów, co przełożyło się na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych we włoskiej destylarni martini. producent zapewnia także, że zoptymalizował kształt butelki, co poprawia efektywność transportu. w związku z wprowadzeniem nowych butelek martini zwiększa swoją ekspozycję w punktach sprzedaży – mają temu służyć specjalne standy i materiały pos, utrzymane w charakterystycznej dla marki czerwieni. (mb).
Martini w połowie 2025 roku ogłosiło fundamentalne repozycjonowanie marki. Włoski producent win musujących i wermutów chce odmłodzić swój wizerunek i stać się bardziej atrakcyjnym dla nowego pokolenia konsumentów. Zmianom poddano wszystkie punkty styku z marką – zarówno wygląd butelek, jak i narrację komunikacyjną. Co więcej, marka rozpoczęła współpracę z brytyjskim aktorem Jonathanem Baileyem – również po to, by pokazać swoją odświeżoną odsłonę.
Kampania o aperitivo
W związku z relaunchem wystartowała kampania marketingowa pod hasłem „MARTINI Pokaż się”, będąca główną osią komunikacji marki na 2025 roku. W ten sposób włoski brand chce zainspirować konsumentów do tego, by wyrazili swój styl i pokazali go światu. W ramach kampanii, skupionej na wydarzeniach, marka „redefiniuje okazję aperitivo, przesuwając jego rolę z wstępu do wieczoru na samo centrum wydarzeń”.
Głównym punktem działań jest platforma Terrazza MARTINI, łącząca wszystkie działania eventowe, która latem zagości w największych europejskich miastach, także tych w Polsce, a odwiedzający ją będą mogli spróbować znanych koktajli marki. Strategia zakłada też obecność na festiwalach muzycznych oraz autorskie wydarzenia.
Działania skierowane do młodszych odbiorców obejmą ponadto współprace ze znanymi osobami i obecność w popularnych lokalach. Co więcej, marka utrzymuje szczególnie bliską relację ze światem mody i realizuje kreatywne, cross-brandingowe kooperacje.
„Warstwa wizualna kampanii również zaprasza konsumentów do tego, by na chwilę porzucili codzienność i weszli w rolę swojej najbardziej stylowej, swobodnej i pełnej życia wersji. »Pokaż się« to zachęta do bycia sobą – z przymrużeniem oka i z lekkością, która doskonale oddaje ducha marki i włoską nonszalancję” – wyjaśnia włoski brand.
Jonathan Bailey w spocie marki
Martini w ramach najnowszej kampanii realizowanej pod hasłem „Off Script Summer” podjęło współpracę z Jonathanem Baileyem. Jak twierdzi marka, brytyjski aktor uosabia to, co dla niej kluczowe: „autentyczność, charyzmę i umiejętność balansowania między stylem a swobodą”. W komunikacji Martini postanowiło pokazać aktora w innym niż znane wszystkim wydaniu – po to, by zainspirować konsumentów, żeby sami na chwilę odeszli od schematów i dali sobie przestrzeń na spontaniczność.
Kluczowym elementem kampanii z udziałem Baileya jest krótkometrażowy film, wyreżyserowany przez Bugsy’ego Riverbank-Steela i uwieczniony na zdjęciach autorstwa Jasona Hetheringtona. W produkcji, w której uwzględniono subtelne, żartobliwe odniesienia do jego najpopularniejszych ról, aktor zamienia scenariusz na koktajl. Podkreśla tym, że życie „poza scenariuszem” może być jeszcze ciekawsze.
Materiały opublikowano na socialmediowych profilach Martini oraz Jonathana Baileya. Marka przygotowała również film z sesją Q&A, w której aktor odpowiada na pytania związane z kampanią. W kanałach społecznościowych publikowane będą także krótkie i angażujące formaty wideo (np. bloopers czy „This or That”).
Działania prowadzone są na kluczowych dla marki rynkach europejskich: we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Niemczech oraz w Polsce.
Odmieniona butelka w duchu zrównoważonego rozwoju
Nowa butelka Martini została z kolei zainspirowana arkadami, stanowiącymi charakterystyczny element architektury Turynu, z którego wywodzi się marka. Jak wyjaśnia brand, odmieniony wygląd butelki jest „elegancki i nowoczesny, ale jednocześnie oddaje włoski styl marki”. Podczas wprowadzania nowego opakowania wzięto pod uwagę także aspekt zrównoważonego rozwoju. Jak przekazuje marka, waga butelki została zmniejszona o 30 gramów, co przełożyło się na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych we włoskiej destylarni Martini. Producent zapewnia także, że zoptymalizował kształt butelki, co poprawia efektywność transportu.
W związku z wprowadzeniem nowych butelek Martini zwiększa swoją ekspozycję w punktach sprzedaży – mają temu służyć specjalne standy i materiały POS, utrzymane w charakterystycznej dla marki czerwieni. (mb)