Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
piątek, 27 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościmBank: intencje budujące, gorzej z wykonaniem

mBank: intencje budujące, gorzej z wykonaniem

Czekałem na ten redesign od dawna i miałem nadzieję, że zostanę pozytywnie zaskoczony nową identyfikacją mBanku. Czy zostałem? Zadanie było trudne. Połączyć w jeden ekosystem kilka marek i nadać im wspólny charakter. Spodobała mi się odwaga i otwartość banku na nowe trendy oraz bardziej lifestylowy wizerunek. Widoczne intencje projektantów były budujące, gorzej z egzekucją. Niestety logo straciło na wartości i na przekazie samej nazwy marki. Font po prostu gubi się w kolorach, a kompozycje barw reprezentujących poszczególne oddziały pozostawiają wiele do życzenia przypominając ostatnią akcję Tesco. Twórcy nie mogli przewidzieć kampanii hipermarketu, ale samo skojarzenie logo mBanku z nią lub z ekranem „przerwy technicznej” z archaicznej TV budzi wątpliwości.

Przy projektowaniu strony internetowej designerzy postawili na trendy zachodu – parallax. Równocześnie skupili się bardziej niestety na efektach, pozostawiając usability na drugiej pozycji. Podstrony witryny są już lepiej zorganizowane. Niemniej jednak pierwsze moje wrażenie jako potencjalnego klienta to: „chaos – tu mam zostawić swoje pieniądze?”.

W pogoni za nowymi trendami w webdesignie mBank zapomniał też o standardach dzisiejszego internetu. Mowa tu o responsive web design – strona niezbyt dobrze dopasowuje się do różnych rozdzielczości ekranów. Mobilna wersja witryny również pozostawia wiele do życzenia, jeśli chodzi chociażby o kwestie treści. Zamiast oferty znajdziemy… formularz kontaktowy, co jest zbyt dużym uproszczeniem.

Odświeżenie wizerunku mBanku mimo wszystko powinno pozytywnie wpłynąć na relacje z obecnymi klientami. Utworzenie spójnego wizerunku to poczucie stabilności i solidności marki. Natomiast twórcy serwisu powinni jeszcze raz przemyśleć przynajmniej kwestię usability oraz wspomnianych standardów. Do tego ciągłe przeprowadzane analizy i badania na grupach użytkowników pozwoli odpowiedzieć na pytanie, które słabe punkty obecnego serwisu należy poprawić i zunifikować ze względu na potrzeby różnych grup wiekowych.

Damian Tokarczyk, design account w agencji OX Media

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj