wtorek, 23 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościMcDonald’s i Starbucks ze wspólnym projektem na rzecz ochrony środowiska

McDonald’s i Starbucks ze wspólnym projektem na rzecz ochrony środowiska

McDonald’s i Starbucks łączą siły na rzecz ochrony środowiska. Marki biorą udział w inicjatywie „NextGen Cup Challenge”, której celem jest opracowanie nowego typu kubka, w całości nadającego się do recyklingu.

„NextGen Cup Challenge” to rozpoczynający się we wrześniu program dla innowatorów i dostawców, którzy będą mogli zaproponować rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku. Siedmiu zwycięzców dołączy do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego i będzie mogło liczyć na dodatkowe środki, które wspomogą wypracowanie finalnego rozwiązania.

Jak czytamy w informacji prasowej, McDonald’s i Starbucks łącznie odpowiadają za 4 proc. rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków. W związku z tym, McDonald’s dołączył do grupy inwestycyjnej Closed Loop Partners, która jest pomysłodawcą inicjatywy „NextGen Cup Challenge” i przeznaczy 5 mln dolarów na ten program. Współpraca ta jest konsekwencją globalnej strategii firmy McDonald’s „Scale for Good”, w ramach której marka podjęła szereg zobowiązań na rzecz środowiska.

„McDonald’s wykorzystuje skalę swojej działalności, aby dokonać pozytywnych zmian, które mają wpływ na naszą planetę i społeczności, którym służymy. Cieszymy się, że możemy dołączyć do Starbucks i grupy inwestycyjnej Closed Loop, aby pomóc rozwiązać to palące wyzwanie. Wierzymy, że współpraca jest kluczem do znalezienia trwałego rozwiązania globalnego” – stwierdził Marion Gross, wiceprezes i dyrektor ds. łańcucha dostaw w McDonald’s USA.

Czytaj też: Adidas będzie korzystać wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu

IKEA wycofuje plastikowe produkty jednorazowego użytku ze swoich sklepów i restauracji

Dodatkowo, w ramach globalnej strategii marka zobowiązała się, że do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Niedawno firma ogłosiła też, że chce wycofać plastikowe słomki i zastąpić je papierowymi – na początku w restauracjach w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Z kolei Starbucks zapowiedział, że do 2020 roku zamierza całkowicie wycofać plastikowe słomki ze wszystkich swoich kawiarni na całym świecie. (jg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj