Media relations – od nudy do newsa

dodano: 
19.11.2013
komentarzy: 
0

Żyjemy ponoć w trudnych czasach i wiele firm jest w desperackiej sytuacji. Mówi się, że desperackie sytuacje wymagają desperackich kroków. Na pewno nie w PR-ze. W naszej działalności desperacja to zalążek wszelkich niepowodzeń. Działania desperackie są z definicji nieprzemyślane, pochopne, doraźne, źle przygotowane i skierowane do niewłaściwych odbiorców.

Media społecznościowe i różnorakie blogi poświęcone mediom i PR-owi pełne są prześmiewczych utyskiwań dziennikarzy na tzw. „praktyki PR-owskie”, czyli – po prostu – prymitywne, nieetyczne i niezgodne nie tylko z regułami profesji, ale i zdrowej logiki „zagrywki”, przy pomocy których zdesperowani „PR-owcy (?)” próbują wymusić na mediach publikacje, wywiady z prezesem czy landrynkowe laurki dla produktu, a wszystko to przy użyciu szablonowych wyrażeń i sztampowych, czyli nudnych i przewidywalnych chwytów.

Śmiejemy się z tych anegdot, ale czy zawsze potrafimy oprzeć się naciskom dyrektora sprzedaży lub samego prezesa i powiedzieć: „Nie. Tak nie można. To się zwróci przeciwko nam. Zamiast tego proponuję XYZ…”?

Wbrew utartemu przekonaniu, media nie są łase jedynie na wiadomości złe i tragiczne. Media łakną dobrych informacji (ale NIE korporacyjnej lub produktowej propagandy), tęsknią za pozytywnymi autorytetami (ale bez promowania kultu jednostki), nie czyhają, aby każdej firmie lub organizacji zaszkodzić (chyba, że taka firma czynami lub słowami swojego rzecznika lub PR-owca sama się o to naprasza…) i – poza naprawdę nielicznymi wyjątkami – nie mają a priori złych intencji ani nie planują manipulacji.

Dlaczego więc słyszymy tak często utyskiwania wśród PR-owców na to, jak trudno jest przebić się ze swoją informacją do mediów i do opinii publicznej? Przecież można skutecznie docierać do mediów ze swoim rzetelnym przekazem oraz budować trwałe i pożyteczne dla obu stron relacje.

Jak to zrobić? Opowiem w trakcie szkolenia „Media relations – od nudy do newsa”, już 25.11 w Warszawie.

Poznaj program szkolenia.

Zapisz się już dziś!

Zapraszam
Zbigniew Lazar

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin