Media relations = online PR
Jaka jest różnica pomiędzy tradycyjnym PR a PR online? Okazuje się, że w przypadku relacji z mediami tej różnicy nie ma – czytamy na stronie mrelevance.com. Autorka artykułu przytacza wyniki badania „The Seventh Annual Middleberg / Ross Survey of Media in the Wired World: Journalists Use of Internet at All-Time High''. Ankieta ta wykazała, że 98 proc. przepytanych dziennikarzy codziennie odwiedza Internet w poszukiwaniu informacji, a 73 proc. korzysta z niego w celu zdobycia informacji prasowych.
Wyniki innego przytaczanego w artykule badania, przeprowadzonego przez firmę Cision, również wskazują na duże związanie dziennikarzy z Internetem – dla ponad 90 proc. respondentów sieć jest podstawowym narzędziem pracy, niezależnie od ich wieku. Cytowany w artykule współautor badania Don Bates zauważa, że dziennikarze szybko dostosowują się do nowych warunków pracy poprzez wykorzystywanie rozmaitych źródeł internetowych przy tworzeniu artykułów, a rolą PR-owców jest za nimi nadążać. (ks)