W programie Echa Dnia w TVP3 spotkali się prof. Wiesław Godzic, medioznawca, ks. Maciej Chibowski, dyrektor Radia Warszawa Praga oraz Marcin Przeciszewski, szef Katolickiej Agencji Informacyjnej aby porozmawiać o roli mediów w pontyfikacie Jana Pawła II. Prowadzący spotkanie zwrócił uwagę na fakt, iż śmierć i pogrzeb Papieża to „największa akcja medialna w historii” – media przekazują „10 razy więcej informacji niż w czasie np. reelekcji Busha”. Uczestnicy spotkania rozmawiali o tym, jak Papież zyskał „przyjazność” mediów poprzez odważne wyjście do nich, jak włączył je do procesu ewangelizacji, że był „gwiazdą medialną”, czuł media, choć nie znał ich tajników, cały czas uczył się ich. Jednocześnie nie wykorzystywał doświadczenia aktorskiego i był naturalny, jednak w jego przemówieniach było widać „warsztat najlepszej szkoły dykcji”. Potrafił zapanować zarówno nad sobą, jak i nad całym wydarzeniem oraz publicznością. Ks. Chibowski wspomniał również o spotkaniu rzecznika Watykanu z dziennikarzami obsługującymi pielgrzymkę Papieża w 1999 r. Powiedział on wtedy, że „to nie jest już ten papież, który był młody, prężny i gdzie kamery po prostu pokazywały gwiazdę. Teraz jest to stary, chory człowiek i można go pokazać jako starego chorego człowieka, a można pokazać go jako ducha wiary, skupienia, mocy”.


