„Medycyna jest sztuką, ale jest nią także informowanie o tym, że jej wymiar i rozwój dorównuje często sztukom pięknym” – czytamy w Healthcare Management Magazine. Nawet jeśli placówka ma świetnych specjalistów, fundusze i sponsorów, może się za nią ciągnąć zła reputacja. Jak tego uniknąć – radzi Aleksandra Ślifirska, dyrektor agencji kreatywnej Kobold PR.
Według autorki tekstu nie tylko dyrekcji powinno na tym zależeć, aby placówka medyczna cieszyła się dobrą opinią. „To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być szczególnie zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne, mające na celu jego poprawę” – pisze Ślifirska. Jakie narzędzia ma na myśli przedstawicielka Kobold PR? Przede wszystkim te, które możemy wykorzystać w sieci, np. blogi. W tych internetowych dziennikach pracownicy, przy pomocy prostego języka, mogą relacjonować najważniejsze wydarzenia z życia szpitala, ale także opowiadać pacjentom, w jaki sposób spędzają czas po pracy. „Wbrew pozorom kreowanie wizerunku ośrodka medycznego to także indywidualne profile pracowników w mediach społecznościowych, np. na Facebooku. Bo przecież pracownik chwalący się swoimi osiągnięciami zawodowymi na takim profilu promuje także swoje miejsce pracy, które pomogło mu w rozwoju” – dodaje. Jako podstawowe źródło informacji wskazuje przede wszystkim stronę internetową.
Innym sposobem komunikowania o sobie jest według niej udział w rozmaitych wydarzeniach, konferencjach, targach czy seminariach. Placówki mogą się na nich zaprezentować potencjalnym kandydatom jako pracodawca lub pokazać swoje zaangażowanie w rozwój zawodowy przyszłej kadry. Nic tak nie wzmacnia jednak wizerunku, jak informowanie o swoich sukcesach. Zatem piszmy o nowatorskich zabiegach czy interesujących badaniach, jakie prowadzimy – zachęca Ślifirska. Uważa, że takim tematem dla mediów może być nawet jubileusz 25-lecia ordynatora jednego z oddziałów placówki. „Przez tyle lat na pewno spotkał się z ciekawymi czy nietypowymi sytuacjami. A skoro jest wieloletnim pracownikiem szpitala, może też opowiedzieć, jak na przestrzeni lat zmieniał się system zarządzania, co uległo poprawie i jakie były najtrudniejsze wyzwania, z jakimi musiał się zmierzyć” – uważa. Jej zdaniem każda publikacja w mediach o dokonaniach pracowników placówki medycznej przekłada się na wzrost ich efektywności. (es)


